Hert betreft wederom een Citizen 67-5776 100M Parawater duiker met een automatisch 21 jewels uurwerk. Deze komt uit uit 1971 en heeft de zwarte wijzerplaat.
Het is een lekker groot horloge (40mm ex kroon) en zoals ik eerder al aangaf Citizen’s antwoord op de Seiko cushion cases 6105 en 6309 echter in tegenstelling tot de Seiko’s zijn de Citizen’s vandaag de dag erg moeilijk te vinden. Ik was dus ook erg verrast toen ik hem een tijdje terug op Ebay Duitsland tegenkwam. Die moest ik dus hebben
De staat is weer goed maar niet zo NOS als mijn oranje variant. Gelukkig want deze durf ik dan tenminste ook te dragen zonder vrees voor krasjes.
De band is het origineel wat bij dit model hoort en deze keer op volle lengte (tu).
Hier een paar foto’s. Ik ben zo blij als een kind:D
Leuk detail: CTZ op de kroon
Met zijn oranje broertje welke een Franse dagaanduiding heeft:
De huidige verzameling Citizen duikers (met uitzondering van de Alarm Date uitvoering helemaal rechts). de Duiker op de zandkleurige Nato is overigens ook een vrij zeldzaam exemplaar: Een Citizen 150M Crystron uit 1980 met een quartz uurwerk
Wat een schitterende, nieuwe aanwinst! (tu) Ik snap helemaal dat jij daar heel blij mee bent! De rest van je Citizen-spul kan me trouwens ook wel bekoren.
mooi hoor, en zeker zo interessant als vintage seiko duikers, voordeel is dat bijna niemand ze kent, dat maakt het erg leuk, ik hoop dat de prijzen meevallen…
Hert betreft wederom een Citizen 67-5776 100M
Parawater duiker met een automatisch 21 jewels
uurwerk. Deze komt uit uit 1971 en heeft de zwarte
wijzerplaat.
Het is een lekker groot horloge (40mm ex kroon) en
zoals ik eerder al aangaf Citizen’s antwoord op de
Seiko cushion cases 6105 en 6309 echter in
tegenstelling tot de Seiko’s zijn de Citizen’s
vandaag de dag erg moeilijk te vinden. Ik was dus
ook erg verrast toen ik hem een tijdje terug op
Ebay Duitsland tegenkwam. Die moest ik dus hebben
De staat is weer goed maar niet zo NOS als mijn