Yes please! 💪 Seiko Landmaster 30th Anniversary

Seiko Prospex SLA071 Landmaster 30th Anniversary. Titanium, superhard coating, 42mm, L2L 50mm, 12.6mm dik, 136gr. 8L35 uurwerk.

Heerlijk!

27 likes

Beste prijs ook.

1 like

Niet gek. Voor 2.5k wel te krijgen denk ik.

Stoer ding :facepunch:

1 like

Mooie wijzerplaat, verder iets te lomp voor mijn smaak.

Ik vind hem mooi.

Alleen €2800,- en

'Under the solid caseback is the in-house calibre 8L35, also known as a Grand Seiko calibre 9S55. This high-end automatic movement runs at a 4Hz frequency and offers a generous 50h power reserve. It is assembled by hand at Shizukuishi Watch Studio in Morioka. Its accuracy is rated a +15 to -10 seconds per day.

roepen dan weer wat tegenstrijdige gevoelens op. Een geaccepteerde afwijking van +7.5 tot -5 minuten per maand voor een ‘high-end automatic movement’…

1 like

Wel een mooi ding! Doet me denken aan de Landmasters van weleer. Leuk! Prijs is wel behoorlijk, maar dit is natuurlijk een SLAajte, he. Dus, als het goed is echt wel topkwaliteit en -afwerking. Ja, en de L2L van 50mm vind ik ook wel fors. Zou voor mij denk ik te groot worden.

1 like

Heel cool ding! Ik vind vooral de 12 uur marker stoer en die plaat is erg mooi.

1 like

Dat is best wel veel ja…

Ik snap nog steeds niet waarom Seiko zo dicht bij de Grand Seiko gaat zitten qua prijzen. Het zijn mooie horloges daar niet van. Maar bijna 3k ? En +15 tot -10 sec per dag. Ik weet het niet.

Staat er nog steeds enkel Seiko op de plaat. Ik hou van het merk Seiko en Prospex. Maar je gaat bijna denken dat ze de naam Grand Seiko straks gewoon gaan opheffen en alles Seiko gaan noemen.

Wat een bruut horloge, jammer dat het geen kinetic is

2 likes

Vind de kastvorm zéér geslaagd (m.n. op die 2e ‘foto’) maar de plaat, wijzers en bezel doen mij wel heel erg (goedkope) Seiko 5 aan :man_shrugging:t3:

1 like

Schitterend horloge. Alleen 20 bar voor een landmaster vind ik overkill. Ook de prijs is te hoog, maar misschien is dat omdat Seiko veel geïnvesteerd heeft in een betere uitlijning bij dit horloge :wink:

3 likes

Mooie plaat, dat zeker

Als het 500 was had ik het ook geloofd vanaf de foto’s, misschien irl dat het dan anders is?

Zodat ze gs hoger kunnen wegzetten, Seiko gaat mee zodat aan de.onderkant ruimte ontstaat voor een ander “budget” merk

:rofl:

Als ze zo doorgaan , is het straks seiko 5, Credor, Seiko , Pressage, GS :rofl:

2 likes