Zoals vele van jullie misschien wel wisten, is mijn favoriete horloge al tijden de Damasko DA36. Met mijn studentenbudget is het echter nog flink sparen naar die 800 euro. Ik was er wel al mee begonnen, met als doel het horloge te kunnen kopen als ik afstudeer (tegen de kerst hoop ik), als beloning. Nu deed zich echter een kans voor die ik moest pakken: Schmeink had zijn exemplaar te koop aangeboden op het forum. De prijs was wel heel aantrekkelijk!
Na even over en weer te hebben gepbt zijn we het toch vrij snel eens geworden. Vandaag was het dan zoveer. Aan het eind van de ochtend ben ik oostwaarts gereisd om het horloge op te halen. Eenmaal in de auto bij Schmeink, op het station van Ede, kwam de Damasko uit de doos. Prachtig, dat ding! Drie bandjes erbij, zodat ik nog is kan wisselen. En als kers op de taart nog een verassing waar ik eigenlijk niet op had gerekend. Omdat het een vroeg exemplaar was, zat de houten doos er nog omheen! Tegenwoordig is het een wat goedkopere zwarte doos. Dan is deze toch een stuk mooier!
Nog even een praatje gemaakt en daarna weer terug met de trein.In de trein kon ik me natuurlijk niet inhouden. Dus de G-shock zorgvuldig in het houten kistje van de Damasko gestopt en de Damasko om de pols. Het bruine bandje zat er aan, supercomfortabel met deze band! De maat vind ik ook perfect voor mijn pols(je). Alle verhoudingen kloppen. Ik vind een dag/datum vaak storend, het horloge wordt er minder clean van. In dit geval niet. De dag en datum zijn zo mooi in de wijzerplaat verwerkt dat het me niet stoort. En de afleesbaarheid, die is echt ongekend! In de trein zat ik bij het raampje in de zon. De rest van de reis heb ik vrolijk met het horloge gespeeld. Steeds onder een andere hoek in het zonlicht gehouden. Hij blijft super! En die gele wijzer is echt HEEL fel! Helemaal geweldig.
Eenmaal thuis de zwarte band met gele stiksels aan de band gedaan. Gewoon om eens te wisselen. Ook deze band staat super. Zo heb ik hem nu nog steeds om. Wat een luxe om het mooiste horloge dat je kent om de pols te mogen dragen! Ik ben er superblij mee! Bedankt Schmeink! Nu alleen nog even afstuderen
Ik heb nog geen foto’s gemaakt, maar daar ben ik ook niet zo goed in. Toch wat geleende plaatjes van dit prachtige ding. Eerst foto is van Schmeink, met de band die er nu aan zit.
Heel mooi horloge, daar heb je echt voor de aankomende jaren veel plezier van! Ik heb ook eens bij Edwin in de auto gezeten, is slecht voor je portemonnee!
Geweldig horloge, ik zag hem ook voor een superprijs langskomen, heb nog even getwijfeld, maar is net iets te klein voor mijn pols en mijn smaak.
Maar hij heeft een goed thuis gevonden, veel plezier ermee.
Niet alleen deze Damasco straalt van opwinding, de gelukkige drager straalt eveneens.
Een gelukmakend, enthousiast gevoel dat jou hart sneller doet kloppen op de cadans van deze automaat.
Mijn complimenten. Een collectioneur waardig!!
En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z