Yohan Blake, het IOC, Omega en Richard Mille

… enfin, lees het zelf maar! Hij droeg 'm gisteren tijdens de 200m niet (meer).

Menno

http://uk.eurosport.yahoo.com/blogs/londonspy/blake-wears-custom-500-000-watch-ioc-not-044942284.html

Leuk berichtje… en wat een geld voor deze Mille!

In principe vind ik in vele opzichten het IOC nogal doorslaan in hun regeltjes rondom de spelen, maar in dit geval vind ik het prima.
Het is toch niet in de geest van de Olympische gedachte om te racen met iets dergelijks kostbaars aan je pols? Er doen atleten mee uit landen waar de gewone man dagelijks een paar km af moet leggen om aan vers drinkwater te komen.
Doe dat ding lekker in je vrije tijd aan je pols en houd het voor de race bij je schoenen en pakje.

Slimme zet van Richard Mille, nu is er wederom een creatie van zijn hand wereldnieuws.

Ach, er is zelfs een wereldsportbond die meisjes in oranje jurkjes laat arresteren…
:X

Groet
Herman

Ja en het ergste is nog dat de olympische spelen van origine voor amateurs waren. Dit is al heel lang niet meer het geval. En dan moeilijk doen over een horloge. Wat een onzin.
Ondertussen staat Richard Mille weer flink in de belangstelling. Doel bereikt :slight_smile:

There’s no such thing as bad publicity

Zoals al gezegd is door anderen heeft RM hierdoor wel het nieuws bereikt. IOC had het beter kunnen laten gaan, en er verder geen woorden meer aan vuilmaken, dan denk ik dat het plannetje van Mille was mislukt. Nu doen ze precies waar RM op had gehoopt. Daarnaast vind ik het raar dat er wel moeilijk wordt gedaan over de Mille, terwijl ik diverse andere sporters met Suunto’s en dergelijken heb gezien. Federer had zijn Rolex bijvoorbeeld ook gewoon om voor en na zijn wedstrijd, maar daar heb ik niks over gehoord.

Jaren terug zat er ook een of andere hardloper in zo’n spagaat. Hij werd persoonlijk gesponsord door Nike, maar van het IOC mocht dat dus niet. Toen heeft ie het Nike-logo op zijn arm laten tatoueren… :slight_smile:

Ik had het in dit draadje ook al aangekaart maar had niemand gelezen. :frowning:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,956622
Enne als hij een boete moet betalen doet Richard Mille dat graag.

Tja, als er een sponsor begint te piepen, komt het IOC direct in actie.
Maar als er al 40 jaar wordt gevraagd om de in 1972 tijdens de Olympische Spelen door terroristen vermoorde atleten te herdenken, geeft het IOC niet thuis(td)

Het gaat dus toch om geld, macht en politiek ipv sport bij het IOC.

Op de televisie zie je van die grote flatscreens met het OS-logo, tijden en andere info. De flatscreens zijn omrandt met een een grijs-zwart kader met ‘Omega’ er op. En we weten dat Omega geen TVs maakt! Uit betrouwbare bron (mijn eigen ogen (tu)) bleek duidelijk dat het LG-schermen zijn, terwijl Panasonic en Samsung 'Olympische Partners zijn!! :smiley:

Daarnaast: GE is verantwoordelijk voor de elektrische hardware in en rond de stadions. Maar… in de stadions die blijven staan (ExCel, O2 enz) hebben echt geen GE lampjes in de fittingen, hoewel GE ons anders wil doen geloven…

Terug naar Yohan Blake: vanmiddag naar het zeilen gekeken en de dames van Australië droegen heel duidelijk Suunto’s. Maar ja… Omega beweegt zich qua modellen niet in de buurt van Suunto en de zeildames van Australië hebben niet zo’n media-exposure als Blake… Maar het blijft maf dat een merk er zo moeilijk over doet!

Menno

Hij droeg hem gisteren wel (weer) toch?

Marz Schreef:

Hij droeg hem gisteren wel (weer) toch?

Jazeker, hij had hem gewoon om zijn pols.