Youtuber HorologyHouse verkoopt valse Daytona

Wel, da’s lullig. Het hele verhaal hier:

Link is dood. Verhaal ook hier:

https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=722353

Edit: ik wil hier geen heksenjacht starten of zo. Ik volg de man, net als anderen dat doen, op Youtube en vond/vind z’n reviews meestal goed tot heel goed. Jammer dat weer duidelijk wordt dat je toch altijd verdomd goed moet opletten met wie je vertrouwt en wie niet…

Link werkt niet? Het blijft een enorm “snake pit” en zeker met Rolex en Omega waar zelfs het complete mechanische binnenwerk wordt nagemaakt. Ik neem aan dat de eigenaar van Horlogy House ook zelf het slachtoffer hier van geworden is, want hij verkoopt op zijn site straps en geen horloges. Hij maakt prachtige video’s maar dat maakt van hem nog geen erkende dealer.

En waarom dat dit niet 1 op 1 wordt afgehandeld met deze verkoper snap ik ook weer niet. Meteen je hele reputatie om zeep…

Mooi verhaal zo voor de vrijdag middag :+1:

1 like

Link was idd dood. Heb er de originele thread van rolexforums bij gezet.

1 like

Ik snap wel waarom het niet 1 op 1 is afgehandeld…

De beste koper heeft geld overgemaakt 2.5 maand moeten wachten om vervolgens een Fake te ontvangen.

Quote van Rolex forum van de topic starter:

“We ended up getting a refund and a bunch of “gifts” from him. He definitely doesn’t want his name smeared on the internet. He claims he had no idea it was a fake… like really come on…”

Nee ze hebben het geld teruggekregen en wat compensatie en die Rolex gast besluit toch alles online te zetten. Dit zaakje stinkt aan beide kanten.

En toen hij erachter kwam heeft hij een refund gekregen en de verkoper zegt dat hij niet wist dat het een fake was. :man_shrugging:

Wie je moet geloven weet ik niet maar elk verhaal heeft 2 kanten.

Nep dus stinkt altijd inderdaad.

2 likes

Tja, met compassie reageren is niet voor iedereen mogelijk.

1 like

Dus als ik het begrijp: de verkoper heeft of had een goede reputatie, hij plaatste reviews online waarin hij aantoont hoe je echte Rolexen van fakes kan onderscheiden, hij heeft de kennis en materiaal ter beschikking dat hem helpt om een fake van een valse te onderscheiden, hij is moderator op een Australisch horloge forum.

Maar hij heeft online een Daytona voor de prijs van een echte verkocht, hij kreeg het geld maar hield de koper eerst maanden aan het lijntje, om hem dan tenslotte een fake te sturen.
Die koper was tegen dan al redelijk argwanend geworden en liet alles controleren bij een dealer en vergeleek het met de echte Daytona van een maat.

Fake dus, kloeg bij de verkoper, dreigde met juridische stappen, krijgt een refund en excuses en extra’s. De koper zet alles online, de verkoper tracht dingen weg te houden van het forum Edit: hij WAS moderator bij het Australische HF, maar daar hebben ze hem nu afgesmeten door deze situatie.
Toen dit topic opgestart werd op het AHF, hebben ze het daar eerst geblokkeerd, dan is de koper zijn verhaal op een Rolex forum gaan zetten. Daarop heeft het AHF duidelijkheid geschept dat die verkoper in hun team vân moderatoren zit of zat en heeft het AHF het topic terug open gezet.

Andere geduppeerden hebben zich gemeld en er is een post van een kerel die maanden achter zijn centen heeft moeten wachten en het ene na andere excuus heeft moeten lezen eer al het geld terug was gestort.
Ziet er niet goed uit voor de verkoper.

10 likes

in a nutshell inderdaad.

1 like

En nu dus wachten doen om de proporties van deze scam te kunnen inschatten.

Wel goeie business, wie weet hoevaak hij dit geflikt heeft.
De komende maanden kunnen er meer gevalletje opduiken, eerst te goede trouw maar nu toch maar even voor de zekerheid controleren…

1 like

Replica discussies graag op een ander forum.