Hallo allen!
Iemand enig idee hoe ik mijn Z22 bandje lekker soepel krijg? Hoorde iets over stomen oid?
Ik hoor het graag!
Alvast dank.
Groet,
Repko
Hallo allen!
Iemand enig idee hoe ik mijn Z22 bandje lekker soepel krijg? Hoorde iets over stomen oid?
Ik hoor het graag!
Alvast dank.
Groet,
Repko
Soepel wordt-ie nooit. Ik heb er een redelijke “curve” in gekregen door 'm telkens op te bergen met het bandje om een kussen in de horlogedoos gevouwen, als om een pols.
Zo dus.
In een beker kokend water kun je hem rond maken,
Je kunt ook een Isofrane kopen of een rubber van de Turtle.
Inderdaad bandje eraf halen, onder in een mok plaatsen. Kokend water erbij en gewoon laten afkoelen. Dan is ie mooi rond. Wel even opletten dat ie niet omhoog schuift en dus scheef gaat, eventueel met twee lepels op zijn plaats houden.
Wat al gezegd is, soepel wordt ie nooit.
Maar je kunt hem wel naar je pols vormen met behulp van heet water.
Dus indopen in de gewenste vorm brengen en dan snel onder de koude
kraan om de vorm te fixeren.
Succes!
Suiker en melk op gevoel toevoegen.
Bedankt allemaal!
Groet, Repko
Of met wasknijpers (?)
Heb ook zo’n loeder van een z22 gehad.
Je kunt 'm langer doorkoken zonder enige schade:
Band van horloge afhalen, dichtgespen en de andere uiteinden met een stukje touw oid vastzetten.
Het hele zooitje om een glas oid in een pan zetten en koken maar.
Minuutje of 15 à 20 voldoet.
Zorg wel dat de band ondergedompeld blijft zodat 'ie niet boven de 100 graden komt.
Het is mij een raadsel waarom Seiko ooit overgestapt is op de nieuwe soort Z22 wave vent banden. Gisteren een brand spanking nieuwe Z22 flat vent ontvangen en vandaag om de pols gegespt. Helemaal geen grappen als met kokend water rond maken nodig. Dat ding is gewoon uit de verpakking soepel en comfortabel genoeg.
Helemaal mee eens: is een best belangrijke eigenschap van een band.
Seiko heeft hard gefaald met bovenstaand exemplaar
In de pan ermee.