Hallo iedereen. Heb even moeite met plaatjes toevoegen dat wil op de een of andere manier niet dus even foto loos topic.
T zaadje is geplant echter met een eigen huis in t verschiet en een wenselijke bonen machine moet ik voorlopig een pas op plaats maken maar dromen mag altijd toch?
Ik geniet heel erg van mijn huidige collectie en met de HFLE ergens dit jaar in t verschiet zal de kist dan aardig vol zitten maar toch
De huidige collectie
Rolex - Explorer
Zenith - El Primero
Meistersinger - Salthora
Nomos - Orion
Eterna - Kontiki
Mondaine Quartz
Ik zit te twijfelen of ik voor t einde van t jaar wat geld bij elkaar kan schrapen voor
Hamilton - Intramatic 38 mm. Staat eigenlijk al een langere tijd op t lijstje maar is er nooit van gekomen. Blijf m heerlijk rustig vinden met maar twee wijzers
Sinn - 556 I. Goedkopere beater dan de Explorer
Of toch plannen over 2018 heen tillen en dan in 2019 gaan voor een:
Tudor bb 36 op staal. Klein fijn formaat en zal beater worden. Echter wellicht wat teveel overlap met de Explorer?
Sinn 356 SA. Nog een kleinere chorograaf met zijn 38 mm dan heb ik meer afwisseling met de chrono’s
Oris Chronoris Date. Als ik de plaatjes zie een hele mooie retro look…
Meistersinger - Pangaea. Ook heerlijk rustig en een echte Meistersinger met de 5 min index.
OF
Voor de laatste grail JLC ultra thin moon gaan en me een paar jaar rustig houden?
Zaken als huis lijken mij voor te gaan. Dus zou de rest even uitstellen. Vooral omdat je een leuke en gevarieerde collectie hebt.
Bovendien, over een poos is je wensenlijst misschien weer veranderd.
Zo denken ik er maar over. Maar tja, ik weet het, makkelijk praten voor iemand met een afgezwakt horlogevirus
Dan heb je prachtige Nederlandse koffie. Echte koffie. Zoals het heurt. En dat verschil met die Jura leg je gewoon in de horlogepot voor een Sinn 556i. Die zijn er in de originele zwarte versie, parelmoer, blauw, bruin en grijs. Ik zou wellicht de Zwarte nemen. Gooi die Mondaine er uit zodra je de Sinn hebt en klaar is Cees.
Als dat een reële optie is, zou ik dit doen. Geweldig horloge natuurlijk.
Als je eigenlijk al weet dat dat niet gaat lukken, zou ik de Hamilton en/of de Sinn kopen. Beide horloges die echt wat toevoegen aan je collectie: een goedkope zwarte beater kun je goed gebruiken en een klassieke dresswatch ook wel - de Orion is wat hipper.
De andere opties zijn duurder en hebben wat mij betreft minder added value. Snap wel je wens voor een wat kleinere chrono (met zwarte plaat?) maar de Sinn is wel een dikkerd.
Als ik het zo lees: gewoon doorsparen en voorlopig even dromen. Laat je vooral niet gek maken en koop pas als je echt weer toe bent aan iets anders. En voor nu, lekker genieten van de collectie en de start van het weekend