Zak horloge gekregen !

Ik heb drie zak horloges gekregen waarvan ik er een houd voor me zelf…
Maar wil uiteindelijk toch info over de horloges hebben… Het zijn opwind horloges…
Maar kan ze niet terug vinden op afbeeldingen… Eentje die ik nu ga plaatsen lijkt op
een gouden klokje uit 1929 maar dat is deze niet… een van die horloges is wel van de opa
van mijn vriendin geweest dus ik ben benieuwd of dit horloge met ketinkje dat is. Ik
hoop dat de afbeeldingen duidelijk zijn…

bedankt alvast !!

Er zijn geen afbeeldingen :wink:

En dus per definitie is het antwoord op zijn vraag : “Nee”
:smile:

Had ik net al te veel afbeeldingen neer gezet ben een beetje aan het worstelen hier … Ze komen er aan :smile:

Ik heb zelf nog weer wezen zoeken. Maar als ik Chronimeter De Nooy zoek. Kom ik alleen op een schilders bedrijf Ik ben erg benieuwd …

Alvast bedankt…

Even een schot in het duister misschien is dit een nazaat
van deze horlogemaker ?

http://www.juwelen.bz/bedrijf-m-c-de-nooy-in-son-en-breugel-1540

Als dit een bedrijf is wat al lang bestaat dan is het zeer waarschijnlijk dat het zakhorloge daar ooit is gekocht. De tekst “chronometer” is er door de fabriek opgezet, de tekst “De Nooy” is door de juwelier er zelf opgezet. Vroeger warwn er kleine drukpersjes waarmee je een tekst op de wijzerplaat kon drukken met een speciaal procédé nl. tampondruk. De tekst was ook altijd recht en niet gebogen. Het was eigenlijk een soort van reclame.
Martin Meijer.

2 likes

Ik ga na het weekend zo maar eens een mailtje sturen naar dat bedrijf…

Volgende week even langs een juwelier om het horloge na te laten kijken want er zit wat mis
in de mechaniek.!! Krijg het horloge niet opgewonden… Het wordt geblokkeerd denk ik maar.
Of het is opgewonden tot het eind van de veer maar het loopt niet…

1 like