U zult mij waarschijnlijk het liefst van het forum afgooien vanwege de vraag die ik hier stel.
Ik was afgelopen weekeinde op de Rikketik en zag daar een gouden zakhorloge wat omgebouwd was tot pols horloge, de verkoper kwam uit Finland en het was een Russisch horloge en ik moet zeggen het was kunstig en knap gedaan ik vond het werkelijk prachtig, de liefhebbers van zak horloges zullen hier waarschijnlijk van gruwen, ik echter was echt verkocht, waar zijn deze soort zak/pols horloges te koop is daar uberhaupt een markt voor, weet iemand iets laat dan horen aub
mvg
Dat zijn inderdaad leuke horloges, ik heb er ook een paar.
Ik zou er alleen niet te veel voor betalen 50-75 euro is een leuke prijs.
Er bestaan horloges die orgineel en oud zijn, en horloges die tegenwoordig aan de lopende band van zakhorloge naar polshorloge worden omgebouwd.
Ze zijn te koop op ebay amerika en zijn meestal afkomstig uit Rusland.
Deze verkoper heeft er genoeg, maar er wordt helaas flink op de horloges geboden http://cgi.ebay.nl/Vintage-SOVIET-MILITARY-WWII-AIR-FORCE-Pilots-Watch_W0QQitemZ230427584313QQcmdZViewItemQQptZWristwatches?hash=item35a68de739
Dit is slechts als voorbeeld, ik weet niet hoe de reputatie van de verkoper is.
Sommige zakhorloges zijn al 100 jaar oud, meestal zijn ze gelijk aan een servicebeurt toe.
Je kunt beter op je gemak Ebay doorspitten en alles goed vergelijken.
Groeten, chris
Chris bedankt voor het Ebay adres, dat is nu precies wat ik bedoel.
ik ga daar eens lekker rondneuzen,
ik had gedacht dat er eigenlijk wat meer reacties op zouden komen, maar dat komt zeker omdat het ,not done, is.
heb jij geen fotos van die van jou?
De polshorloge komt voort uit het vestzakhorloge. Sommige uurwerken, met name de piloten horloges hebben/hadden een groot uurwerk die een afgeleide waren/zijn van vestzakhorloges. Zakhorloges zijn veel te vinden maar wat zoek je, wat trekt je nu precies aan? Het formaat, het concept of de nostalgie? Er is ontzettend veel rommel en kitsch te koop op dit gebied. Ben niet bekend met dit wereldje maar onlangs was er ook een topic over op dit sub forum. Succes.
Harry de drie dingen die je noemt die trekken mij aan het is dus een mix van gevoelens, ik heb al op Ebay rondgeneusd en heb diverse dingen gevonden die mij wel lijken, als ik wat gewoonnen heb post ik het,
Ik meen dat de reputatie van deze eBay verkoper niet om over naar huis te schrijven is. Je kan een en ander nazoeken op watchuseek.com op het russische forum. Er is volgens mij laatst wat over geschreven. Helaas wordt er veel gerommeld en ook helaas door verkopers uit Oekraine en Rusland. Erg vervelend als je, zoals ik en anderen met mij, wel graag Russische horloges wil kopen.
het is echt een tijdsbeeld dat deze horloges verbouwd werden naar een polshorloge.
als dit niet gebeurd was hadden wij nu misschien nog met een zakhorloge gelopen.
en wat is er mis mee om het nu te dragen. dat zal je sneller doen dan een vest aantrekken omdat daar je zakhorloge in pas.
Of verzamelaars nu gruwen hiervan om dat het wellicht minder opbrengt. dat zal wel maar het blijf een stukje inovatie.