Zak horloge ombouwen

Hallo allemaal,

Mijn naam is Kevin. Normaal is jaegerlecoultre het enige merk dat ik koop. Maar heb mijn zinnen nu gezet op een omgebouwde zakhorloge. Althans dat wil ik graag gaan doen.

Heeft iemand daar ervaring mee? Een zakhorloge kopen is geen probleem. Maar hoe kom ik aan een lege kast, wil uiteraard ook een glazen bodem.

Weet iemand waar ik dit kan laten doen? Alvast bedankt voor jullie reacties.

Met vriendelijke groet,

Kevin

Je wilt een kaliber uit een zak horloge in een polshorlogekast hebben?..

glazen bodem… can do… is geen rocketscience… maar die kast… van welk materiaal moet die gemaakt zijn/worden?

Welkom Kevin.
In principe kan alles. Maar ligt, lijkt mij, helemaal aan wat je kunt, wat voor spullen je hebt en wat voor budget. Ben trouwens wel benieuwd naar je JLC-verzameling. Welke heb je? En volgens mij kom jij ook wel 'ns op de sportschool?:slight_smile:

Kevinlevrone Schreef:

Hallo allemaal,

Mijn naam is Kevin. Normaal is jaegerlecoultre het
enige merk dat ik koop. Maar heb mijn zinnen nu
gezet op een omgebouwde zakhorloge. Althans dat
wil ik graag gaan doen.

Heeft iemand daar ervaring mee? Een zakhorloge
kopen is geen probleem. Maar hoe kom ik aan een
lege kast, wil uiteraard ook een glazen bodem.

Weet iemand waar ik dit kan laten doen? Alvast
bedankt voor jullie reacties.

Met vriendelijke groet,

Kevin

Kevinlevrone Schreef:

Hallo allemaal,

Mijn naam is Kevin. Normaal is jaegerlecoultre het
enige merk dat ik koop. Maar heb mijn zinnen nu
wil ik graag gaan doen.

Zoek de verschillen. Het bovenstaande is onnodig pretentieus.
Het ondertaande niet:

Hallo allemaal,

Mijn naam is Kevin. ik…heb mijn zinnen nu
wil ik graag gaan doen.

Ik snap helemaal dat KL het erbij zet. Nu weten we dat hij hoge kwaliteit zoekt en dit project iets nieuws en onbekends is voor hem.

Een beetje empathie zou ook eens kunnen luddite.

Hoi Kevin!

Welkom op dit forum, waar genoeg kenners zijn en hulp-boenende handen! Heb je een paar foto’s van je horloges, daar zijn we hier dol op! Na een paar leuke foto’s van je horloges kunnen we denk ik niet wachten om je verder op weg te helpen!

Verder een leuk idee, vintage uurwerk met een moder polsbandje en zichtbodempje, had je al een specifiek uurwerk in gedachten?

Ben benieuwd naar je foto’s!

Welkom. Ik heb er geen ervaring mee, maar zie geregeld op de Rikketikbeurs Duitse handelaren die omgebouwde zak-tot-polshorloges aanbieden. Misschien dat onze Oosterburen uitkomst kunnen bieden?

Ow, mijn eerste bericht was alles behalve pretentieus bedoeld. Aangezien dit een horloge forum is dacht ik; ik vertel even wat boor horloges ik heb.Ben een grote bewonderaar van het merk. O.a. Gezien de rijke en prestigieuze geschiedenis.

Wil ook wel over mijn trainings of voedings schema’s gaan vertellen maar denk dat daar hier niet veel mensen op zitten te wachten.

Mensen die altijd maar negative feedback geven zijn de reden dat ik normaal niet op forums zit. De afgunst vind ik erg jammer.

Met vriendelijke groet,

Kevin.

Welkom Kevin!

Van zakhorloges weet ik niets, maar ik ben benieuwd naar je plannen.

Hoi Kevin,

losse grote (48-50mm buitendiameter) rvs kasten zijn hiervoor simpelweg in diverse soorten en maten te koop op Ebay, kosten ongeveer 60 tot 120 euro:

bovenstaande kasten zijn geschikt voor 19 lijns uurwerken (ongeveer 43mm); kleinere uurwerkjes (17 lijns - 38mm) passen zelfs zonder problemen in de goedkope 44mm chinese (Parnis) kasten die al vanaf 30 euro worden aangeboden…

Je moet wel zelf de kast op maat (laten) draaien, of een uurwerkring (laten) draaien, en je moet het gat voor de opwindas op de juiste hoogte (laten) boren.
Één van de dingen waar je aan moet denken is dat je geen uurwerk uit een Amerikaanse kast moet kopen (hierbij zit de opwindas in de kast, en het is niet makkelijk om te bouwen naar een “gewone” opwindas die je uit kan trekken naar de wijzer-verstelstand)
Een ander probleem kan zijn dat als je een mooi “Lepine” uurwerkje gaat gebruiken, maar toch de kroon aan de zijkant wilt, dat je de wijzerplaat nieuw moet laten opmaken: dat is altijd een probleem: prutskwaliteit voor veel geld (denk aan 100 euro), of goede kwaliteit voor heel veel geld (denk aan 250 euro)

Succes met je projekt!

Groet,
Paul

een Kast met de kroon boven is wel gaaf natuurlijk… zo hou je het uiterlijk van een zakhorloge nog een beetje in stand… en zo zijn polshorloges ook ontstaan uiteindelijk.

had ik nu mijn werkplaats al maar ingericht… Titanium anyone?..

je hebt helemaal gelijk!!

Bedankt voor jullie interesse en adviezen! Vind een kroon aan de bovenkant ook zeker niet misstaan.
Behoud je idd het authentieke karakter van het horloge.