Ik heb een Zakhorloge uit 1927
Dat heeft een oom toen gekregen omdat hij 25 jaar bij de gemeente werkte.
Denk wel dat het echt goud is.
Aan de ketting hing ook nog een mooi paarden hoofdje maar dat hangt nu aan mijn armband.
Meer weet ik niet over het klokje.
Wie heeft er meer info ?
Zeker echt goud,graag wat foto’s van wijzerplaat en uurwerk
Hij is Duits gestempeld als 14 karaat goud. Maar we hebben meer foto’s nodig voor aanvullende informatie.
De kast van het horloge is inderdaad 14 kr goud. Het stempel 0,585 is een aanduiding dat de kast voor 58,5% uit goud bestaat, dus 14 kr.
Meer info is niet mogelijk zonder foto van de wijzerplaat en het uurwerk. Het binnendeksel, waar de tekst op staat, zou je heel voorzichtig kunnen openwippen met een mesje.
Over het algemeen is de waarde van een zakhorloge beperkt, zeker als het een onbekend merk is. De waarde zit mogelijk vooral in de smeltwaarde van de gouden kast (persoonlijk vind ik het altijd jammer als zo’n zakhorloge wordt gesloopt voor het goud).
Klopt,ook persoonlijke graveringen maken het over het algemeen minder waard voor verzamelaars maar uiteraard meer voor familie.
Lekker houden dus,wellicht laten opknappen maar daarvoor zijn nu nog te weinig foto’s voorhanden om te kunnen beoordelen
Het uurwerk is aan restauratie toe,verder zien de wijzerplaat en kast er nog mooi uit dus wel de moeite waard om te laten repareren/reviseren
Iedereen bedankt voor de info, denk dat het ook niet zoveel waard is.
Ik laat hem zoals hij nu is , de inscriptie verteld toch een verhaal voor toen der tijd toch wel bijzonder.
Joke Gijse