Zakhorloge Anuma Chronometre

Beste forum leden wie kan mij meer informatie geven over dit zakhorloge ? over het merk Anuma en welk uurwerk zit hierin ?
Het horloge is opvallend plat minder dan 11 milimeter en heeft een diameter van 44mm is volgens overlevering minimaal 100 jaar oud, en in ieder geval de laatste 50 jaar niet meer open geweest voor onderhoud, toch loopt het nog vrij secuur ongeveer -60 sec. per 24 uur.
Eerst fotos buiten kant

Wat ik jammer vind is dat de draagring ontbreekt de daarvoor bedoelde gaatjes zijn erg klein, denk ongeveer 1mm, hoe kom ik aan een passende ring?
Het horloge is ooit door een handige Harry omgebouwd tot tafelklokje, ik denk dat hierom de draagring is verwijderd, al was dit niet nodig geweest, hier een foto van
en dan nu wat plaatjes van het uurwer ![IMG_20211015_125251|375x500]
(upload://jZyzfH7dGORPyC9gLzN90BK0HxQ.jpeg)
Ik ben benieuwd naar jullie reacties, alle info is welkom

2 likes

Een ketting beugel monteren is een fluitje van een cent en geen enkel probleem om dat even te doen.
Ik heb voldoende van deze beugels in een van mijn laatjes liggen.
Met alle plezier wil ik er een op monteren en hoef daarvoor niets als tegenprestatie te hebben.
Stuur mij maar een PB.
dixi

5 likes

Gezien de gelakte wijzerplaat schat ik dat het horloge net geen honderd jaar oud is; gelakte wijzerplaten kwamen ergens in de loop van de jaren 20 in zwang, daarvoor waren ze voornamelijk geëmailleerd.
Het merk en ook het embleem op het uurwerk zeggen mij helaas weinig.

Huib, je bent echt een held!

1 like

Je hebt hier verder niks aan maar Handige Harry heeft er in mijn ogen wel iets moois van gemaakt. Originele zakhorlogehouder. Draagring er door Vinwat op laten zetten en het geheel poetsen en je hebt een leuk en bijzonder klokje.

Ja, ja, zo kan die wel weer.
Ik heb je overigens niet gezien op de laatste rikketik show.
Misschien in januari.

Mooi, mooi, mooi !

Klopt, ik had zelf een stand op de Dutch Pen Show. In januari ben ik er waarschijnlijk wel.

1 like

Ik ben buiten dit forum om getipt dat het een Zodiac zou kunnen zijn, wat is jullie mening ?

Niemand meer informatie over dit zakhorloge ??