Zakhorloge Cylindre H Rubis N 5706

Beste Allemaal,

Mijn naam is Tom, ik ben gaan rommelen tussen de spullen van mijn opa omdat hij niet meer thuis woont.

Ik kwam dit zakhorloge tegen, hij werkt helaas niet meer. (alsog hij te veel is opgedraait)
Alsnog had ik graag willen weten hoe zeldzaam dit horloge is en welk materiaal het is. Daaruit had ik graag willen weten welke prijs hier aan vast zit.
Foto’s:

Ik zie graag een bericht.

Groet,
Tom

Rechts Onder dat bakje met pijltje daarmee kun je twee foto’s per antwoord uploaden. Let wel, wij zijn geen taxatieforum.

1 like

1 like

@Valentijn

Hoi Drito,

Een zilveren zakhorloge met cylindergang. Extra knopje om de tijd te verzetten. Ik schat rond 1900/1920.
@vouwfietser weet zeker meer.
We zijn inderdaad geen taxatieforum, maar een forum van liefhebbers.
Lopende exemplaren doen wat de gek er voor wil geven. Tientjes werk tot vijftig euro voor gave exemplaren.

Maar een emotioneel aandenken aan opa is onbetaalbaar. Vaak hebben deze uurwerken decennialang in de la gelegen en hebben stof gehapt. Een schoonmaak en servicebeurt is zeer zeker aan te raden, een mooie stolp of porte Montre en dit horloge koesteren.

De wijzerplaat heeft op 8.00 uur schade of is het het glas wat gechipt is? De wijzerplaat is van emaille en nauwelijks te repareren.
Als je nog een foto van het uurwerk kan laten zien, weten de echte kenners je meer te vertellen. Als het alleen schoonmaken en olie is, wil ik dat best voor je doen. Onderdelen worden lastiger…

Succes en bedankt voor je topic!

Serge

8 likes

Goed antwoord! Topic daarmee gesloten.