Beste forum leden,
Ik heb deze vraag vandaag al eerder geprobeert zonder succes, vandaar een gerichtere topic.
Ik heb dit zakhorloge vandaag gekocht met de naam Herm. Ellermeier BREMEN op de wijzerplaat. In de kast staan (oude) stempels van Omega maar op het uurwerk staat weer helemaal niks? Iemand enig idee?
Hierbij de foto’s
Heb ik idd ook aan zitten denken maar wel appart dat je alleen de kast gebruikt… Als ik zoiets zou verkopen zou ik alleen de wijzerplaat vervangen met daar mijn naam op .
in de jaren vijftig en zestig van de vorige eeuw zijn er veel horloges van bekende merken met de naam van een bekende juwelier op de wijzerplaat geleverd. Bijv. Gübelin, Bucherer, Tiffany’s enz.
Misschien, dat eerder in de vorige eeuw horloges zonder Omega maar met de naam van de juwelier geleverd werden?
Er is in Bremen nog steed een juwelier met die naam (weliswaar met y geschreven) maar met een “nieuwe” eigenaar.
Je zou hem kunnen vragen of hij iets weet. En je zou ook naar het Omega museum kunnen schrijven. Misschien krijg je antwoord.
Het werk lijkt op een kaliber 40.6 en andere grote werken van Omega.
Wat me wel opvalt is dat de naam Omega ontbreekt, dat ik geen nummer zie en dat de afwerking wat minder mooi is dan ik van Omega gewend ben.
Kijk nog eens goed naar de indeling
Mbt tot de nummers: de getoonde lijst is volgens mij voor werknummers en niet voor kastnummers.
Another interesting point about pocket watch cases is that (…) the factory that made the watch movement did not put the watch in a case (…). Instead, watch manufacturers shipped completed movements to jewelers or distributors. Watch case manufacturers made a wide variety of cases available to jewelers. When someone bought a watch, they would first select the grade of watch movement they desired. Next, they would select a case and the jeweler would then case the watch for them.