wil graag de historie over dit merk te weeten komen ben zelf al een jaar opzoek. Het horloge is doorgeven in mijn familie. Ik weet zelf dat mijn opa hem in de jaren 60 heeft gekocht
Moeilijk om er veel over te zeggen zo. Wat mij opvalt:
- De kast blinkt wel heel hard. Ik vermoed chromé, geen zilver
- Enige aanduiding die merk zou kunnen zijn is “Le Royal”, wat niet gekend is in mikrolisk, en ook toevallig zo generiek is om fancy te klinken
- Geen secondenwijzer aanwezig, maar (als ik het goed zie) wel een aandrijving ervoor, dus vermiste wijzer?
- 17 rubis is wel hoog voor een zakhorloge. Dus oftewel is die redelijk recent, oftewel oud en hoge kwaliteit - maar ik zou eerder het eerste gokken
Voorzichtig openmaken en foto van het binnenwerk?
Graag foto’s van het uurwerk. Zijn we dol op !! Het begin is veelbelovend.
Uurwerk ziet er wel heel simpel uit maar zal wel foto’s sturen
Aan de hand van de vorm kast van het zakhorloge en de afbeelding op de wijzerplaat, lijkt het me geen oud zakhorloge. De (stoom)trein is van een model van rond de 2e wereldoorlog.
Het uurwerk is geen typisch zakhorloge uurwerk, maar een simpel penanker uurwerk dat vaak in polshorloges is gebruikt. Met wat zoeken op internet, heb ik een soortgelijk uurwerk gevonden in een Le Royal polshorloge uit de jaren 60…
(https://www.etsy.com/nl/listing/1101288762/vintage-le-royal-ref-21-antimagnetisch)
De waarde van zakhorloges is niet hoog, mits het een hoge verzamelwaarde heeft, qua merk en/of complicatie. Zakhorloges met een edelmetalen kast hebben natuurlijk ook meer waarde . Dat is niet het geval bij dit zakhorloge, maar gezien het feit dat deze netjes onder een stolpje wordt bewaard, wordt deze blijkbaar gekoesterd. En dat verdiend dit familiestuk ook. Veel plezier ermee.
hartelijk bedankt voor de tijd en moeite. ben een stuk wijzer geworden en een paar jaar zoeken minder heb het horloge nu zelf 10 jaar in bezit heb me vedder nooit in verdiept. tot dat ik ouder werd en me meer in dingeng ging verdiepen. ben toen het zelfde horloge \ kast tegen gekomen op martplaats maar diegene wou me er niks over vertellen