Mede-liefhebbers, gisteren op de Rikketik een doos onderdelen gekocht voor zakhorloges, dus vandaag meteen verder aan de slag met repareren van een mij volstrekt onbekend merk. Lijkt op Molnia, maar is het niet. Waarde nihil, ook geen emotionele waarde, alleen maar oefenen in servicen.
Het wordt anders geschreven, dat is altijd ingewikkeld met die Russen. Maar welk binnenwerk tikt er (hopelijk straks weer ) in? Die letters V en W kan ik niet thuisbrengen.
Ik had Mikrolisk al afgestruind op de v en de w, nix gevonden. @wbcoupe Jij zoekt kennelijk beter!
Dank voor de link en de snelle reactie, ik ga verder zoeken.
Groet, Henk
Het fabrieks logo op het plaatje is iets anders als op jouw foto waar het Swiss Ebauche schildje nog niet gebruikt werd, ik weet zo even niet precies wanneer dat veranderd is, maar ik denk na 1926 (oprichting Ebauche SA); zou betekenen dat jouw horloge in elk geval van voor deze datum is ??
Geniaal!!! Je doet je avatar eer aan. Mijn kennis en kunde schiet duidelijk tekort
LOL, het onderdeel links boven op jouw plaatje was er de oorzaak van dat het werk niet meer op te winden was: er ontbraken een aantal tanden in één van de raderen.