Zakhorloge Monte

Ik heb van een zwager een Monte zakhorloge gekregen. Hij weet er helaas niets meer over te vertellen.
Het is ook niet te zien of het chrome of zilver is. De achterkant is heel mooi bewerkt, zie foto.
Wie kan mij hierover wat informatie geven en een indicatie van de eventuele waarde.

De Mikrolisk site ( http://www.mikrolisk.de/show.php?site=280#sucheMarker )
geeft dit:


als referentie. Koster was een juwelier in Amsterdam in de jaren 50 tot 70 ongeveer.

Als je meer wil weten zien we hier graag foto’s, ook van de binnenzijde met het uurwerk.

Waarde van zakhorloges is over het algemeen gering. Als ze defect zijn vrijwel nihil.

Als je je hier op de site aanmeldt om zaken over horloges te weten te komen is het trouwens ook wel zo aardig als je je even voorstelt.

Ze bestaan nog steed en importeren Breitling en Monté

van detelefoongids.nl

1 like

Kijk! Dat wist ik nou weer niet. Dank voor de info!

Monte is zoals gezegd inderdaad van Koster. Maar het bestaat al lang niet meer. Waarde zal niet veel zijn. Meestal niet meer dan 100 euro.

Ik zie trouwens geen foto

Ja foto zou ook leuk zijn. Maar ik heb ergens zo’n gevoel dat we niet zo veel meer gaan horen van @klaas1

image

1 like

Als in je allereerste post op het Forum het woordje ‘waarde’ gebruikt is dat inderdaad en goede indicator… :wink: