Zakhorloge Othello ?

Beste leden van het forum,

Ik ben Jolle en nieuw op het forum en ik zou graag iets meer informatie willen hebben over dit zakhorloge. Het zakhorloge is van mijn opa geweest en ligt al jaren in de kast. Ik kwam het weer tegen en ben aan het googelen geslagen en uiteindelijk op dit forum terecht gekomen.
Op het net kan ik wel wat vinden maar wat extra info zou erg gewaardeerd worden.

Er staat Othello op de wijzerplaat, de wijzers zijn koper/goudkleurig en aan de binnenzijde staan een hoop tekens waaronder;
-6220
-0,935
-2 staande leeuwen en een tekentje
-G 19-12 ( gegraveerd )
-Y
Op de achterzijde van het horloge staan de letters GWJ (?)

Als ik Google moet geloven zou dit een horloge zijn uit de jaren 1870-1890, hoogstwaarschijnlijk Zwitsers en het zou van zilver zijn.
Ook heb ik gelezen dat er in die tijd veel Zwitserse horloges naar Engeland geëxporteerd zijn. Zou dit de ingeslagen tekens kunnen verklaren ?
Is het aan te raden om dit horloge te laten reinigen of zelf op te poetsen?
Het loopt in ieder geval erg mooi !

Met vriendelijke groet,
Jolle

1 like

Nog 2 foto’s

2 likes

Dat is een leuk zakhorloge. :+1:
Het is inderdaad een Zwitsers zakhorloge, de afbeelding van de beer in het deksel is een Zwitsers zilvermerk uit 1880-1933
Oppoetsen met Brasso of zilverpoets zou ik wel even doen.

1 like

Dit heb ik gevonden :spy:met een vermelding van Othello zakhorloges jaaren 30 / 40 :blush:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Dat is een goedkoop Amerikaans penanker zakhorloge van het merk New Haven.
Dat is duidelijk wat anders.:smile:

1 like

Ik dacht al , kon het al niet plaatsen :slight_smile:
Als ik het goed begrijp is Othello het merk? Ik zal nog wat foto’s plaatsen na het poetsen. Alvast bedankt voor jullie reacties !!

Ja, Othello is de naam van de fabrikant of juwelier die het horloge verkocht heeft.
Als je op deze website de naam Othello invult, dan komen er vier bedrijven te voorschijn die het eventueel kunnen zijn:
http://www.mikrolisk.de/show.php?site=280#sucheMarker

Top ! Dank je wel. Ik ga ermee aan de slag.

Is alweer een poosje geleden maar hierbij een update. Ik heb het horloge voorzichtig gepoetst met een zachte doek.

Groeten jolle

1 like