Zakhorloge remontoir 6 rubos

![20201018_125116|281x500]

Hallo ik heb dit horloge geerft. Graag zou ik willen weten hoe oud en wat de waarde is. Groet Johan

1 like

Geerfd is met een d

1 like

Sorry
Bert je hebt gelijk

2 likes

De aanduiding 0.800 staat voor 80% procent zilver. Een remontoir 6 rubis was een middenklasser in zijn tijd, maar nu is de waarde nihil. De totale waarde van het horloge zal de zilverwaarde van de kast zijn.

Ik heb kortgeleden exact zo’n exemplaar in goud gehad. Niets waard. Behalve in mijn geval de goudwaarde. Deze bleek 120,00 euro.

1 like

Ok dank voor de info

Zilveren zakhorloges omsmelten is de moeite niet waard; de zilverprijs is bijna een factor 100 lager dan de goudprijs. Zelfs aan grote zakhorloges zit maar een paar euro zilver.

Ik zou hem gewoon bewaren als aandenken :sunglasses:

Nee ik wil hem ook gewoon houden als aandenken. Was alleen benieuwd naar de waarde en hoe oud hij was. Dank voor je reactie.

Leeftijd heeft nog niemand genoemd volgens mij :blush:
Gezien het knopje naast de kroon om de tijd te verzetten schat ik de leeftijd zo rond 1900-1910.

Ha mooi een leuk weetje nu. Dankje

1 like

Oh, en remontoir is niet het merk, maar het betekent dat je het horloge op kunt winden door middel van een kroon. Voor de kroonopwinders of remontoir horloges, had je sleutelopwinding

Weer een weetje👍