Zakhorloge roskopf met patent

hallo ik heb een zakhorloge van het jaar 1899 en het is een origineel plus een beschermkap waar je het kan in steken op het zakhorloge sta het patent nr 18632 heb opgezocht op internet en deze informatie vond ik :F.E.Roskopf patent 18632 als je de achter zijde open doet sta er marque de controle plus een afbeelding en daar onder staat N 18806 maar ik zou graag is de mening weten over de waarde

2 likes

Paar tientjes? Foto’s? Ennuh… stel je zelf even voor? :slight_smile:

1 like

leestekens?

is het een Zilveren, Gouden een Gold-plated Houten?? ect. merk, model ect. je informatie is ruim onvoldoende om ons een idee te geven

het is een zilveren horloge ,het is een roskopf zakhorloge is gemaakt rond het jaar 1899.is vanachter gegraveerd met het nr 18806.de naam van op de horloge is Roskopf, Fritz Edouard het patent is van 1899 goedgekeurd,er is er 1 verkocht op een veilig voor 900 euro .

en me zelf voor stellen wat wil je over mij weten ?

Roskopf werd ook fors geïmiteerd. Wat foto’s- ook van het uurwerk zelf- zouden een stuk helpen.

Voorstellen is niet verplicht, maar wel beleefd. Je komt hier toch op het forum om een dienst te vragen? Je vraagt antwoorden die je zelf niet weet en hier denkt/ hoopt te kunnen vinden. Dan is het netjes om even te zeggen wie je bent. De kans op meer nuttige reacties wordt dan zeker ook groter :relaxed:

2 likes

ik ben eddy baeyens woon in vlaams brabant
hobby’s:wielrennen en marche van para
3 kinderen ben van het jaar 1955

Roskopf : als hij loopt met een perfecte dial, 50€; als hij niet loopt, 5€ tot 0.
Ietsje meer als er een mooie beeld op de achterkant staat (een trein bvb.)
Edit : Natuurlijk, als het een gouden kast is, is het het goud waard. Roskopf was een goedkope horloge die de wereld heeft verandert omdat het gaf tijd aan iedereen, (de arme werkers dus) die toen op tijd konden komen om hun werk te doen…
Breguet zelfs heeft gezegd dat die horloge een groote verbetering waren om de tijd aan iedereen te geven. De andere horloge waren te duur voor de gewone werkers. Die waren heel envoudig : penanker, geen rubis, minder delen om te maken…

1 like

heb ook gelezen dat het heel intressant is voor verzamelaars want op een veiling website is er de zelfde verkocht voor 900 euro op een veiling daarom wou ik jullie mening wat jullie vinden van de waarde

Probeer dan die zovlug mogelijk daar ook te verkopen, en met het geld een paar anderen kopen :wink:
Wat de prijzen op internet betreft ben ik altijd verbaast. Ik heb een boek over Breguet veiling van '91 een paar weeken geleden gekocht voor een paar €. Hij heeft een broertje op Ebay te kopen voor 249,9€ … http://www.ebay.com/itm/1991-HABSBURG-ANTIQUORUM-HOTEL-DES-BERGUES-THE-ART-OF-BREGUET-GENEVA-BOOK-BUCH-/190542597410
Er zijn boeken die nieuw en goedkoper zijn dan tweede hands …

2 likes

Mee eens; ik heb er hier een stuk of drie liggen. Die liggen te liggen en blijven liggen… omdat ze niets waard zijn :relaxed:

Edit: maar ze zijn overigens wel gewoon heel leuk om te behouden :sunglasses:

1 like

Heb ik ook een paar zeker… :wink:
Goedkoop om te leren.
Edit : het geluid is speciaal door de penanker :slight_smile:

1 like

Haha…inderdaad! Ik ben aan het leren en heb een stapeltje leerhorloges, daar zitten deze ook tussen :+1: :relaxed:

1 like

Echte rotzooi als de penanker niet goed loopt, om te regelen… :confused:

1 like

dit is de afbeelding op de achterkant en het zakhorloge de voorkant en dan is er nog een origineel doosje bij ook in zilver in origenele staat

Zover ben ik nog niet… ze liggen nog op de stapel, maar ik hou je op de hoogte als ik er mee bezig ga :+1: Ik heb net een Molnija Railroad een full service gegeven en dat voelde als een absolute overwinning :blush: Hij loopt weer als een zonnetje! Ik was zo trots, want ik ben van origine helemaal niet technisch. Al 40 jaar met horloges bezig, maar pas 1 jaar als ‘amateur horlogemaker’ en dat valt in het geheel niet mee…:grin: Het is wel machtig interessant en iedere stap vooruit voelt als een gewonnen ‘battle’ :sunglasses:

2 likes

@eddy15 Probeer een foto van de beweging te nemen, onder de tweede deksel.
Hier heb ik de sticker terug gevonden van een Roskopf.

2 likes

Elke dag een stap verder :slight_smile:
Mijn stap vandaag : ik laat je raden :wink:

1 like