Hallo ik heb een vraagje over een zakhorloge uit plusminus 1914.
De nummers die er in staan 0,800 en 407042
Ook staat er een soort kroon ingegraveerd
Deze is in memoriam
Voor iemand 1914 tot
1939.En op de achtergrond staan paarden.
Ik heb deze gekregen van mijn Opa.
Ik weet ook niet als het zilver of goud is.
Buitenkant lijkt op goud
binnen lijkt op goud.
Ik zie een peperklip.
Maar geen pijltje waar ik deze foto’s kan downloaden.
0.800 is een zilvergehalte dus het is een zilveren kast. Als deze nog goudkleurige resten heeft dan is het waarschijnlijk goud verguld geweest. de paardjes op het deksel zie je vaak terug komen.
Welkom op het forum @gerad,
Mag ik weten wat je vraag is? Je geeft aan een vraag te hebben, geeft een omschrijving, maar de feitelijke vraag ontbreekt.
Heb je ook foto’s? Dat geeft ook een beetje meer informatie en kan eventuele antwoorden beter ondersteunen.
Nope… …zelfs de mods maken daar een potje van desgevraagd (schijnt aan de software te liggen); heb al eens een paar topics over mij in het donkerblauwe deel samen laten voegen. De helft was daarna weg, en de rest stond kriskras door elkaar.
OK; ik snap 'm nog niet helemaal, maar zal niet doorvragen. Anyway, wat wilde je verder precies weten over het horloge - is al eerder gevraagd…?
Een foto van het uurwerk zou mooi zijn. Dan moet je het scharnierende binnendekseltje ook nog even loswippen (wel heel voorzichtig dat je niet doorschiet).
Wellicht ‘stoute schoenen’ aantrekken en de desbetreffende gemeente bellen? Wellicht komt er nog een mooi verhaal uit. In memoriam en vanuit een gemeente/werkgever!