Zakhorloge uit plusminus 1914

Hallo ik heb een vraagje over een zakhorloge uit plusminus 1914.
De nummers die er in staan 0,800 en 407042
Ook staat er een soort kroon ingegraveerd
Deze is in memoriam
Voor iemand 1914 tot
1939.En op de achtergrond staan paarden.
Ik heb deze gekregen van mijn Opa.
Ik weet ook niet als het zilver of goud is.
Buitenkant lijkt op goud
binnen lijkt op goud.
Ik zie een peperklip.
Maar geen pijltje waar ik deze foto’s kan downloaden.

Citaat

0.800 is een zilvergehalte dus het is een zilveren kast. Als deze nog goudkleurige resten heeft dan is het waarschijnlijk goud verguld geweest. de paardjes op het deksel zie je vaak terug komen.

Lijkt me meer dat-ie uit 1939 is - en dus ook meer op een 25-jarig jubileum.

Een foto is wel handig. :wink:

Hi Gerad,

Het kan zijn dat de buitenkant verguld is, maar 0,800 is een aanduiding van 80% zilver.
407042 verwacht ik het serienummer te zijn.

De kroon is waarschijnlijk deze:

1

Duits zilver van 80% of meer puurheid, na 1888.

Cheers,
Lowieke.

Welkom op het forum @gerad,
Mag ik weten wat je vraag is? Je geeft aan een vraag te hebben, geeft een omschrijving, maar de feitelijke vraag ontbreekt.

Heb je ook foto’s? Dat geeft ook een beetje meer informatie en kan eventuele antwoorden beter ondersteunen.

1 like

Ja ik heb foto’s.
Maar op deze site weet ik niet hoe deze werkt.

Onderin staat een logo met een blokje en een pijltje omhoog. Daarmee kun je foto’s uploaden.

1 like

Weet niet of het je bedoeling is maar je hebt nu voor elke foto een apart topic gemaakt…

1 like

Dus inderdaad een jubileumhorloge wegens 25 jaar in dienst bij de gemeente Zuidwolde. :slight_smile: Ik pas je titel even aan.

Hij kan nog niet meerdere pics in 1 post zetten geloof ik.

ik weet nog niet hoe dit allemaal werkt.
Bij deze nog sorrie.

1 like

Ah niet aan gedacht scherp :wink:
Meedere topics met 1 foto lijkt mij geen workaround, kunnen TL3 leden topics samenvoege?

Geen probleem, ik had de link met de mogelijkheden van een nieuw account niet gelegd :v:

Maar welkom :smiley:

Nee in memoriam.
Van 1914 tot 1939.
In verband met privacy
Kan ik het hier niet op zetten.
Je kunt het wel zien op de foto.

Nope… …zelfs de mods maken daar een potje van desgevraagd (schijnt aan de software te liggen); heb al eens een paar topics over mij in het donkerblauwe deel samen laten voegen. De helft was daarna weg, en de rest stond kriskras door elkaar. :wink:

1 like

OK; ik snap 'm nog niet helemaal, maar zal niet doorvragen. Anyway, wat wilde je verder precies weten over het horloge - is al eerder gevraagd…?

Een foto van het uurwerk zou mooi zijn. Dan moet je het scharnierende binnendekseltje ook nog even loswippen (wel heel voorzichtig dat je niet doorschiet).

Op deze manier maak je als nieuw lid wel een spetterende entree op het forum :rofl:

Iedere dag is wat te leren, ook voor de beheerders :man_student:

Wellicht ‘stoute schoenen’ aantrekken en de desbetreffende gemeente bellen? Wellicht komt er nog een mooi verhaal uit. In memoriam en vanuit een gemeente/werkgever!