Zakhorloge van mijn opa

En weer wat gevonden… dit zakhorloge is van mijn opa geweest naar wie ik vernoemd ben. Ik herinner me dat dit horloge altijd boven de schoorsteenmantel heeft gehangen, erfstuk van mijn moeder. Nu weet ik dat een horloge boven de schoorsteen hangen natuurlijk vragen om problemen is qua smering. Ik weet ook dat dit horloge al zooooo lang niet meer heeft gelopen. Toch wat foto’s bij deze omdat het natuurlijk een horlogeforum is. In het achterklepje staat een 14K-stempel, dat is verder prima, geen logo’s zichtbaar binnen verder. Is er misschien iemand die a.d.v. de foto’s iets meer info heeft? Is het de moeite waard om dit horloge een servicebeurt te geven?
Alvast bedankt voor het kijken en eventuele info.

4 likes

Een horloge dat van je opa is geweest is altijd de moeite waard.

3 likes

Deze heeft geen bijzondere waarde, maar als het een erfstuck van je Opa is, dan is het priceless.
Het is een cylinder gang, en als de cylinder balans as niet gebroken is kan die zeker nog lopen met een service beurt. Het zal niet meer waarde hebben, maar dan kan je die horen ticken zoals je opa deed. :slight_smile:

4 likes

Gewoon opknappen, aan een ketting hangen en het dragen :thumbsup:van tij tot tijd stoer kijken hoe lat het is :blush:
Groeten Iwan :motorcycle:

2 likes

Wat leuk dat je zo een horloge hebt wat nog van je opa is geweest. Wat dat betreft zou ik het zelf laten opknappen :wink:

2 likes

Bedankt allen voor de reacties! Opknappen is inderdaad wel de optie waar ik naar neig maar het moet wel de moeite waard zijn (ondanks dat het een erfstuk is).
@brunod: bedankt voor de info, ik hoopte al op dit soort info.

1 like