Zo van de buitenkant valt er weinig te zeggen over dit zakhorloge daarvoor zou je een macroplaatje van het uurwerkje moeten laten zien.
Over de waarde zal men hier weinig zeggen ook al omdat dit een liefhebbers forum is en geen taxatie forum.
Eventueel zou je daar voor op zoek kunnen gaan op de diverse verkoopsites waar ze dit type zakhorloge aanbieden of hebben aangeboden.
Succes!
Bedankt voor het antwoord Frans. Ik zat inderdaad net even met de ‘Google Lens’ functie te zoeken en daar kom ik wel op een bepaalde site uit. Horloge lijkt er verdacht veel op: ‘Attractive Digital Pocket Watch in working order. Switzerland, Circa 1915’. Aangezien ik een nieuw lid ben, mag ik de link niet plakken.
Ik heb ook zo’n soort horloge en met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan ik zeggen dat er een simpel penanker uurwerk in zit.
Deze horloges zijn volgens mij van de jaren 30 van de vorige eeuw.
Het is geen jumphour, maar de uren glijden geleidelijk verder. Eigenlijk zijn er gewoon schijfjes in plaats van wijzers gebruikt.
Normaal moet de kroon uitgetrokken worden om de tijd te verzetten, maar bij deze uurwerken moet ie juist ingeduwd worden. Daarom weet ik dat het juist dit soort uurwerk is.
Hier zijn een paar foto’s van mijn “digitaal” zakhorloge.