Zakhorloge

Beste heren en dames

Ik heb een zakhorloge wat al een paar generaties in de familie is . Ik ben zeer benieuwd hoe oud het horloge is en wat het merk is . De waarde maakt me niet zo veel uit . De emotionele waarde ligt sowieso hoger denk ik . Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen d.m.v. de foto’s die ik er bij gedaan heb . Ik kon geen merk vinden op het horloge helaas .
Ik ben nieuw op dit forum dus ik kan maar 1 foto mee sturen . Ik heb een foto van het uurwerk binnenin meegestuurd . Verder staat er in het kapje wat over het uurwerk valt het nummer 23024 . Verder staat er niets. In het buitenste kapje staat volgens mij CU met een cirkel er omheen voor de cirkel lijkt een + te staan en daar onder staat 23024. Aan de andere kant van het kapje (dus aan de achterkant van het zakhorloge ) staat een afbeelding van 2 paarden aan een wagen met een man er op met een zweep in zn handen. De voorkant van het horloge is in Romeinse cijfers en boven de Romeinse cijfers staan gewone cijfers. Verder is er nog een klein uurwerkje waar de secondes op af te lezen zijn. Verder staat er geen merk aan de voorkant.

Als ik nog iets moet nakijken op het horloge dan laat het maar weten .

Alvast super bedankt voor de moeite

M.v.g. Dennis

Nog een foto

1 like

Welkom op ons mooie Forum.

Hallo,
Het is een cylinder gang, ongeveer een eeuw oud.
Waarde volgens gewicht van kast metal als het zilver is.
Merkwaardige ketting :wink:
Mvg,
BD

Het “post en spoor anker” horloge van mijn opa had exact dezelfde ketting.

1 like