Zakhorloge

Ik heb een zilveren zakhorloge van het merk A. Sambrook uit Sheffield uit 1898, weet iemand of het een bekend merk en of het een goed uurwerk is en eventueel de waarde van het zakhorloge.

Hoi Hennie,

Heb je misschien foto’s van het klokje?
Dat zal de reacties op je vraag absoluut bevorderen.

Ik kan je qua zakhorloge weinig bruikbare info verschaffen.

Groet Johan

Hierbij de foto’s

1 like

Dat zakhorloge ziet er goed uit, mooi. :thumbsup:
Er staan vaak namen op het uurwerk en kast van Engelse zakhorloges, maar dat kan ook de naam van de juwelier zijn waar het horloge is gekocht, niet altijd de horlogemaker.
Er staan op internet ergens lijsten waarop namen van honderden Engelse horlogemakers staan, maar veel heb je er niet aan want meer dan het jaartal en adres staat er niet op.
Het uurwerk van het zakhorloge lijkt me van Zwitserse oorsprong maar wel in Engelse stijl,die in een Engelse kast is gemonteerd.( Engels zilvermerk ? )
Deze horloges brengen in goed lopende staat ongeveer €75-€125 op.

Dank voor de informatie

Hé wat grappig, om in dit oude topic het merk A. Sambrook Sheffield tegen te komen.
Ik bezit namelijk ook een zakhorloge van deze maker. Zie foto’s. Maar die van mij wordt niet opgewonden met een knop aan de buitenzijde, maar met een sleuteltje achter het achterdeksel.
Klopt het dat dit een ouder systeem is?
Is er verder nog wat te zeggen over het binnenwerk (met nog een apart koperen binnendekseltje)?