Zakhorloges

Zakhorloges zijn basisch ingedeeld in de ontstaan periodes, voor 1900, tussen 1900 en 1930, 1930 en 1940, 1940 tot 1945 en dat tot pakweg 1970.
Elke periode heeft eigen kenmerken qua kast, uurwerk, wijzerplaat en grote van het geheel.
Dus eerst uitzoeken wat je werkelijk interesseert;
Is dat Het merk, uurwerk, groot 52mm of een 44mm uit jaren 30tag.
Zwitsers, Duits, Frans of een Amerikaan.
Het is een mooie tijd :sun_behind_rain_cloud::cloud_with_rain:om het te uitzoeken :face_with_monocle: :eyes:
http://www.chronoguide-taschenuhren.com/index.html.htm

Groeten Iwan :motorcycle:

5 likes

Kan me prima vermaken met een Seagull 1963 :roll_eyes:

Neen, ik niet.

Dat begrijp ik. Maar je opmerking “Als je het zo bekijkt is alles eenheidsworst, ook polshorloges.
Gelukkig ben ik het niet met je eens. Dan had ik wel een Chinees klokkie om de pols.” begrijp ik niet :thinking:

Als alles eenheidsworst zou zijn, waarom zou ik dan een duur Zwitsers horloge dragen. Dan volstaat een Chinees van een paar euro ook.

Afgezien van je kennelijke hekel aan Chinese waar, wat is er mis met een “duur” niet-Zwitsers horloge?

Niets, draag nu een Duitser.

Grotendeels, maar niet helemaal. Een mooie Hebdomas staat bij mij nog op mijn verlanglijstje.

s-l300

5 likes

Die Elka is cool!!!

Die opengewerkte balans is mooi om te zien maar van de rest van de wijzerplaat krijg ik last van mijn abdomen… :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Mooie!:ok_hand:t2::ok_hand:t2::ok_hand:t2::ok_hand:t2:

1 like

Voor een relatie ben ik opzoek naar een afscheidscadeau, nou schijnt hij helemaal verknocht te zijn aan zakhorloges. Hij spaart ze. Ik heb een budget van 500-1000,- Ik ben al bij Amsterdam Vintage Watches naar binnen gewandeld maar Jasper gaf aan dat hij weinig met zakhorloges doet.

Catawiki staat er vol mee, maar ik heb geen idee wat waarde heeft en wat leuk is voor een verzamelaar. Kan een van jullie mij een handje op weg helpen? Ik moet het in de loop van 2020 hebben, dus ik heb nog even…

Hoor graag!

2 likes

Hoi Bjorn,

Ik heb je een PB gestuurd.
Groeten Iwan :motorcycle: