Zakhorloges

De mensen die hier zakhorloges bezitten, dragen jullie ze eigenlijk wel?
En op welke manier dan? Ik zit er zelf namelijk wel eens aan te denken om er ook een aan te schaffen.

Mijn beste,

Ja, een enkele keer draag ik ook daadwerkelijk mijn zakhorloge!!
Zeker als ik een Gilet draag.
Het (vest)zakje is dan een ideale manier om het zakhorloge in te dragen. :watch:

http://myalbum.com/photo/2zlkRyr6qjVk/1k0.jpg

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Ikzelf niet. Is van opa geweest en gaat nooit meer weg. Puur als aandenken.
Velen zullen het niet daadwerkelijk dragen denk ik.
Ik weet dat @robertgerard er een polshorloge van heeft gemaakt :+1:

Nee zelden of nooit, moet er nog een mooie zilveren ketting voor aanschaffen.

Ik draag ze nooit, ze liggen eigenlijk altijd in de kluis.

Een gilet draag ik nooit. Je kan hem ook gewoon in je broekzak of in een overhemd borstzakje stoppen lijkt mij.

de meeste jeans hebben daar een speciaal broekzakje voor, de “watch pocket” bedacht door meneer Levi Strauss, omdat de werklui die zijn broeken droegen, natuurlijk geen gilet droegen…

4 likes

Ik heb mij altijd al afgevraagd waar dat zakje voor was, ter versiering ofzo. Dank voor jouw info, weer wat geleerd vandaag :smile:

2 likes

Volgens mij is dat zakje bedoelt voor muntgeld, voor zover ik weet. Dat is althans hoe het zakje tegenwoordig wordt genoemd.

Daar gebruik ik hem dus ook wel eens voor…wist niet dat uitgevonden was voor een zakhorloge…

je kunt er van alles in stoppen, je kunt het ook anders noemen, maar het is gewoon een “watch pocket”, bedoelt voor een zakhorloge, zie de Levi Strauss website:

The Watch Pocket
The first blue jeans had four pockets—only one in back and, in the front, two plus the small, watch pocket. Originally included as protection for pocket watches, thus the name, this extra pouch has served many functions, evident in its many titles: frontier pocket, condom pocket, coin pocket, match pocket and ticket pocket, to name a few.

3 likes

Kijk dat vind ik leuk :thumbsup:
Nooit geweten, weer wat geleerd…
En leuk om eens even interessant te zijn tegenover mensen die het ook niet weten :wink:

Bedankt, leuke info .
Pieter.

Als ik Ă©Ă©n van mijn zakhorloges draag, dan gaat ie in ieder geval ook altijd in dat kleine zakje.

1 like

Ik draag m in combinatie met mijn pak !