Zakhrloge

Beste mensen

Misschien kunnen jullie mij verder helpen:

Ik ben al een poosje in het bezit van een zakhorloge, waaraan een ketting met zilveren bedels. De wijzerplaat heeft Romeinse en gewone cijfers en in het midden is een plaatje van een soort groot huis met bruggetje met twee mensen en een hondje.Het geheel zit in een zilveren kast met een geciseleerde afbeelding van een man en een vrouw (hier en daar wat dun geworden)
Hij zou van mijn overgrootvader geweest kunnen zijn, Ik heb een foto van eind 1800 waarbij ik iets uit zijn jasje zie piepen wat die horlogeketting misschien zou kunnen zijn (op de broek gedragen).
Ik ben wel nieuwsgierig. Wat ik me vooral afvraag is waarom die bedels zo’n vreemde ovale platte onderkant hebben. Moest er iets mee aangedrukt of gestempeld worden?
Waaraan kan ik zien uit welk jaar hij ongeveer komt? Ik kan hem helaas niet meer opwinden, maar vind hem wel erg mooi.

De wijze mensen hier zeggen dan meestal: foto’s zeggen meer dan woorden. En die foto’s dan liefst van wijzerplaat, achterkant (binnenkant), uurwerk, indien mogelijk.

Hoe? --> http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340