Zal ik eens in gaan op een bod uit Nigeria? :D

Ik heb een horloge op marktplaats staan wat voor 15 tot 20 euro weg mag. Dat staat er niet bij maar dat is mijn idee. Krijg ik net een bod van 200 euro. Dus ik mail dat dat natuurlijk prima is en dat ik de aangetekende verzenkosten wel op me neem :smiley: Hier de advertentie, je zult begrijpen dat 200 euro natuurlijk belachelijk is: http://koopjes.marktplaats.nl/antiek_en_kunst/antiek_horloges/40514721.html

Krijg ik als antwoord dit:

Hello seller,

thanks for the mail, this is julet kelly, a member of germaco compay, am
interest in buying your watch for my son whon is living in west african
nigeria and i want you to confirm the shipping cost of the watch for me and
get back to me with the total cost including shipping cost, so that i can
arrange for the payment via bank transfer,

Regard.
Julet.

Zal ik daar voor de lol nou gewoon eens op in gaan?

Mijn antwoord gaat worden:

Do you want me to ship the watch to Nigeria or to you? If you want me to ship it to you I need to know where you live, if you want me to ship it to Nigeria, the cost are going to be about ā‚¬ 5,60.

doen ! wat heb je te leien :wink:

Ben wel benieuwd waar dat op uit gaat komen.

Ik zou er niet op ingaan. Op deze manier krijgen ze een ā€œconfirmedā€ e-mailadres, en dat heeft dan weer tot gevolg dat je dagelijks tientallen van dit soort ongein kunt verwachten in je in-box.

Krijgt 'ie vast toch wel, en bovendien kun je zo een speciaal email adres hiervoor aanmaken. Een hotmail bv, met het rossooi filter zo ingesteld dat alleen adressen op de witte lijst je inbox ingaan.

Ik zou wel erop staan om eerst betaald te worden - of onder rembours als dat mogelijk is. Niet om het bedrag, maar gewoon om de persoon eens lekker te pesten en 'm bezig te houden zodat 'ie wat minder tijd heeft anderen op te lichten. (Natuurlijk wel leuk als je die 200ā‚¬ uiteindelijk vangt!)

deze doet het wel op een hele doorzichtige manier maar ik heb ook het progamma opgelicht gezien van de tros en daar gingen ze heel professioneel te werk gingen gewoon ergens in een bankfiliaal zitten en sloten zo megadeals af met alle gevolgen van dien

Volgens mij haal je alleen ellende in huis en als er toch iets mis gaat vraag je jezelf achteraf
wat een eikel was ik dat ik dat niet door had vooral doen???
Groet
Thomas

je weet dat het oplichters zijn dus maak inderdaad een apart hotmail adres aan.
voor de rest kun je enk ik wel lol aan dit beleven zolang je maar voor ogen houdt waarom het draait.
good luck.
gr oscar

Hmm, ze hebben niets meer laten horen. Jammer hoor!

Voor mensen die net als Henrik in de toekomst met dit soort oplichters te maken krijgen ook al lijk je niets te verliezen te hebben een goeie tip deze types betalen via wat zij noemen bank transfer heirvoor moet de verkoper zijn bank gegevens doorgeven aan de koper hier zit hem nu de truuk via deze gegevens kan de koper niet jou betalen maar zichzelf te goed doen aan jouw banksaldo Lijkt onmogelijk maar vraag maar na bij een willekeurige bank of zoek er eens naar op internet het kan echt .

Mijn tip ga hier nooit voor de lol op in want je komt echt van een kouwe kermis thuis.

Groeten wally

P.S. zal me binnekort ook eerst maar eens netjes voorstellen op het Forum maar wilde een ieder toch ff waarschuwen

klopt, het is vrij simpel om via een automatische incasso geld van iemands bankrekening af te halen,
de bank zelf doet daar dus geen zak aan, je moet er dus zelf achter aan gaan.
je zou toch denken dat je baas ben over het geld op je rekening, niet dus, en de bank geeft de schuld aan Interpay
en degene die onterecht geld van je rekening steelt.
en als je er niet op tijd achter komt, ben je je geld dus gewoon kwijt.
heb dit zelf al enige malen zelf meegemaakt, overigens waren die bedrijven te goeder trouw,simpelweg mijn bankrekening ten onrechte ingevuld op hun incasso lijsten.
kreeg mijn geld uiteindelijk wel terug, zonder excuses overigens.
Ć©Ć©n bedrijf presteerde het om 5 keer achter elkaar geld te incasseren van mijn rekening,alleen door te dreigen om al mijn geld en bankrekeningen op te heffen bij mijn bank, kon dit incassogeweld stoppen.

groet, AndrƩ

Bankenā€¦ je zou willen dat je zonder ze kon! Volgens mij moet ik hier zelf de bank toestemming geven een automatische overschrijving te accepteren, maar met mā€™n Nl. achtergrond blijf ik daar altijd huiverig voor.

Je kunt ook een automatische incasso intrekken zodanig dat het betreffende bedrijf geen toegang heeft tot je rekeningā€¦kan de bank voor je regelenā€¦