Zal ik er afscheid van nemen? Of toch maar niet

Deze Sicura heb ik een tijd geleden helemaal op laten knappen / servicen en ziet er nu perfect uit. Bovendien loopt de oude Valjoux 7734 ook nog eens keurig op tijd.

Maar op de één of andere manier draag ik hem véél te weinig. De wijzerplaat is prachtig, de indeling en het kleurgebruik is in mijn ogen perfect. En toch krijg ik er geen warm gevoel bij. De klik is er niet. Ligt het dan toch aan het bullhead uiterlijk?

Moet ik hem dan toch maar verkopen of verdient hij toch nog een tweede kans? Moet ik meer tijd in deze horlogerelatie steken, wat vinden jullie…

Probeer eens een contrasterende band???

Hendrik

hij is prachtig!!!
Ander bandje kan een hoop doen.

Doe hem eens op bruin leer… of staal?

Ik zou hem eens op een donkerbruine Fossil cuffband zetten ( mits het 22mm lugs zijn )
het huidige bandje oogt t.o.v. de kast erg smal
en met een cuff ligt ie veel stabieler,
( de Fossil cuff is perfect tot pols < 21cm bij dikkere polsen zou ik een ander merk bestellen )
anders een 18 of 20 mm Davis cuff.

mvg Gerard

Of zoiets zoals op deze dikke Cincaset ( lijkt m.i. een beetje op een Bullhead )
dan wordt de band ook wat extra mm breder dan de lugs eigenlijk toelaten.

Zo’n band doe je alleen erop als je op scouting zit (:smiley:
Beetje schandalig bij een Sicura chrono

Zwart grijze nato werkte bij mij heel goed op een soortgelijk horloge.

M035 Schreef:

Zo’n band doe je alleen erop als je op scouting
zit (:smiley:
Beetje schandalig bij een Sicura chrono

Chuck Norris zou er ook geen moeite mee hebben denk ik.

Dat is een heel leuke en zeldzame klok, die moet je gewoon in je verzameling houden >

Vindt je 'm te klein?

@Carpe tempus: die band! :sunglasses:

ticothijs82 Schreef:

Vindt je 'm te klein?

@Carpe tempus: die band! :sunglasses:

Als je hem NU bestelt heb je hem misschien
met Sint Nicolaas nog in huis !!

(:smiley:

grtz. Gerard

Hoe spijtig ook, neem er maar afscheid van, is mijn eerlijke mening.

Waar wringt de schoen:
Het ligt namelijk inderdaad dan toch aan dit bullhead uiterlijk! Met “bullhead” verwacht ik een stoere klok te zien. De meest bekende bullheads van Omega, Seiko en Citizen hebben een symetrische kastvorm die naar mijn mening stoerheid uitstralen. De a-symetrische kastvorm (boven breed, onder smaller) van deze fraaie klok is vrouwelijker en past daarom niet bij jou.

Precies, daarmee sla je de spijker op z’n kop Harpoen.
Ik vond het ook niet echt wat, maar kon niet uitvogelen wat het nu precies was…

Prachtig horloge! Als je 'm helemaal hebt laten opknappen, leg je er op toe als je hem wegdoet. Dan zou ik toch eens een ander bandje overwegen: rally, tropic, iets corfam-achtigs. Of je leent hem een tijdje uit aan iemand die aan de overkant woont. :wink: Dan waardeer je hem daarna weer des te meer.

Verkopen, als de klik er nu niet is, is die er later ook niet. Hoe graag je ook zou willen.

Ha, ja dat zou kunnen.

Ik denk dat het bull-head uiterlijk hetgeen is wat me tegenstaat.
De afmetingen, kleuren, wijzers, uurwerk, indeling etc. is eigenlijk alles wat ik mooi vind in een horloge. Dus dan blijft de kast vorm nog het enige wat ik de schuld kan geven.

Zo op Ebay te zien is dit model nog best in trek dus ik denk dat ik mijn geluk daar eens ga proberen.

JackW Schreef:

Prachtig horloge! Als je 'm helemaal hebt laten
opknappen, leg je er op toe als je hem wegdoet.
Dan zou ik toch eens een ander bandje overwegen:
rally, tropic, iets corfam-achtigs. Of je leent
hem een tijdje uit aan iemand die aan de overkant
woont. :wink: Dan waardeer je hem daarna weer des te
meer.

Alles wat je verkoopt ben je kwijt. Mijn tip : heb je het geld niet nodig niet verkopen ook al draag je hem niet. Ik heb honderden horloges kan jaren elke dag een ander dragen zonder dat ik één dag dezelfde draag. Ik spaar al ongeveer 35 jaar horloges.Verkopen zit nog niet in mijn vocabulair. Ik verkoop soms een vintage maar dan ook alleen aan iemand die hem ook gaat dragen. En ik heb daar oog voor veelal let ik op de persoon hoe hij naar mijn collectie kijkt en daar blij van wordt. Wordt hij dat niet ( kind in snoepwinkel ervaring ) dan heeft de persoon geen affiniteit met vintage horloges. Nog even dit - “Spijt komt altijd na de zonde!” :#

Mooie reactie, Gbb. Wellicht een ideetje om in een nieuw topic jezelf eens voor te stellen met vooral plaatjes van je verzameling?
We zijn gek op foto’s hier :slight_smile:

Ik heb er ook nog nooit een verkocht, wel wat weggegeven. Verkopen van een gebruikt horloge in een bepaalde klasse is toch een kwestie van gunnen.