Zal ik het wel doen.....of niet

Ik kan een horloge kopen uit mijn geboortejaar, een Omega Seamaster 300, maar dan moeten er een aantal horloges eruit. Twijfel…

NicoB)-

Mag ik zo vrij zijn naar uw leeftijd te vragen?

Tja - 't feit dat 't uit je geboortejaar is zou voor mij niks uitmaken… Zou dat niet mee laten wegen. In mijn geval zou dat betekenen dat 't horloge al aardig oud is :smiley:

Groet
Mark

Bouwjaar 1962

NicoB)-

Ik zou zelf dat wel erg leuk vinden. Ik kijk al tijden naar een bouwjaar 1957, maar haast heeft het niet, het moet wel een echt mooi klokje zijn.
Nou is een Seamaster 300 dus een erg mooi klokje, dus ik zou het doen.

Het probleem is dat ik dan mijn Pellikaan Timing Special Edition, Omega Seamster Quartz en mijn Omega Seamaster DeVille de deur uit moet doen en dat is mijn dilemma.

NicoB)-

Mijn beste,

Tja, dat zijn niet de minste horloges die je dan de deur uit doet gaan!!
Desalnietemin, mag een horloge uit jou (en 1962 is ook mijn) geboortejaar niet in de collectie ontbreken.

Wellicht een minder fortuinlijk horloge uit het memorabele jaar 1962 kopen!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Een mooi kado t.g.v. je 50ste is nooit weg, gewoon doen.

Tja, dat is het dus ook, de Pellikaan is voor mijn 50ste.

NicoB)-

Ik heb twee keer een horloge uit mijn geboortejaar gekocht, maar bij allebei ben ik toch gezwicht om ze in te ruilen voor iets nog mooiers. Het geboortejaarargument weegt voor mij dus kennelijk niet zwaar genoeg. Aan de andere kant is jouw geboortejaarhorloge wel een héél mooi horloge… Succes met je keuze!

Ik zou het niet doen, wat is de toegevoegde waarde nou precies, ik zie de link geboorte jaar horloge echt niet, gewoon lekker houden wat je nu hebt!

ik zou er niet die 3 horloges voor inleveren, dus niet doen

Een moeilijke keus. Maar een Omega Seamaster 300 uit 1962. Dat zou in een mooie staat een prachtig horloge kunnen zijn. Wauw.

Ik ben zelf ook wel gevoelig om een mooie klok uit mijn geboorte jaar te hebben, gewoon voor de gein, maar dat zou dan in catogorie seiko, tissot oid moeten liggen. Ik ging zeker niet de klokken verkopen die je noemt om die ene omega terug te kopen…zooooo belangrijk is het geboorte jaar nu ook weer niet.:wink:

Ik zou het doen.

Zelf heb ik een Speedy uit mijn geboortejaar en ik vind dat geweldig! :slight_smile: Ik heb er veel plezier van. De extra emotie meer dan waard. (tu)

gr. Glenn

Ik begrijp jouw dilemma. Een schitterend horloge uit jouw geboortejaar is fantastisch!
Ik word binnenkort ook 50 en had een Bulova Spaceview op het oog uit 1963, mijn bouwjaar:# Schitterend horloge met veel karakter, maar wel veel minder kostbaar. Had hem kunnen kopen, maar ik twijfelde even… Weg dus!!!

Om jouw gewenste Omega te bemachtigen, moet je wel van veel moois afstand doen :S
Ik twijfel of ik zo ver zou willen gaan, maar de keuze is aan jou :slight_smile:

Gr Ron

Ja, doen! Die Omega is een klassieker eerste klas (tu)

Als ik lees hoeveel je weg moet doen, zou ik het niet doen als je ook maar een beetje twijfel hebt!

Als de twijfel helemaal weg is en dit is wat voor jou wel extra emotionele waarde heeft is het zeker de moeite waard!:)-D

Ik doe uit principe geen horloges weg, maar als ik jou was zou ik kijken of het jaartal opweegt tegen de 3 andere klokjes. Daar komt het op neer. Hebben de andere klokjes ook een emotionele waarde, ga je ze toch weer heel erg missen als ze weg zijn, etc.

Ik zou het er zelf niet voor over hebben. Ik bedoel, zou erg leuk zijn als ie uit m’n geboortejaar is, zou er zelf iets meer voor willen neerleggen, maar zou er geen ander klokje voor wegdoen.

rammeldarm Schreef:

Tja, dat is het dus ook, de Pellikaan is voor mijn
50ste.

Ach, je kan ook nog gewoon de boot verkopen:D

Of de Dornblüth…:#

Als de Pellikaan óók voor je 50ste was, kan je die eigenlijk niet de deur uit doen. Heb je die voor je verjaardag gekregen? Dan zou ik hem zowiezo niet wegdoen.
Vorig jaar heb ik een Omega Seamaster 600 (uit 1965) van mijn gezin voor m’n verjaardag gekregen en die gaat dus echt nooit meer weg, voor welk ander horloge dan ook.