Zal ik ooit "verzadigd" zijn?

Zoals Wayne Carini altijd zegt: it’s all about the chase! En tevredenheid is iets dat je kunt leren. :wink:

Neen
:watch:

1 like

There’s only one Wayne, John Wayne. :slight_smile:

Ander antwoord: ligt er aan of je je ultieme doel hebt bereikt of niet. Ik was 6,5 jaar verzadigd door mijn SBDX003 omdat ik dat beschouwde als mijn ultieme grail, maar nu is het eindelijk weer gaan kriebelen en heb ik weer wat gekocht. Daarbij klopt ook nog steeds de 16800 enerzijds en de 116610LN anderzijds nog op de deur :smile:


Maagbandje nemen, moet je eens zien hoe snel je verzadigd bent!

Zijn dat haar borsten? Of een dubbele kin?

2 likes

Herkenbaar :grinning: ik heb voor meer centen hout staan dan klokjes :money_mouth_face:
Voordeel van klokjes, ze nemen een stuk minder ruimte in dan koffers, versterkers etc…

Ik moet zeggen dat ik op het moment wel vrij tevreden ben. Er zijn natuurlijk altijd nog horloge die ik graag wil maar er is ook een soort van rust en blijheid met wat ik tot nu toe verzameld heb. :+1: Het kan dus wel :wink:

Zit net te denken… Je kunt het ook iets filosofischer benaderen … het grote mysterie van de tijd … de seconden zien wegtikken… :sneezing_face:

Een oud Hollandsch spreekwoord zegt het al: Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak.
Een dooddoener, maar dat is de waarheid nou eenmaal vaak…

1 like

Het is net als met vrouwen, het blijft voornamelijk bij plaatjes kijken.
1 top exemplaar in de collectie is voor mij meer dan genoeg :grin::bouquet:

Wanneer ik stop met deze (flipper) hobby, is dat omdat er een andere voor in de plaats is gekomen. Hiervoor waren het achtereenvolgens: auto’s, stereo’s, computers, telefoons en motorfietsen.
Voor mij blijft het mechanisme, het onderwerp verandert alleen af en toe. :smirk:

Wat is de toegevoegde waarde van de Seamaster (er van uit gaande dat je de duiker bedoelt) ten opzichte van die Aquaracer? Je bent in dat geval gewoon naar hetzelfde horloge aan het kijken, medunkt.

Doe es niet. Als je er dan wat bij wilt, pak dan de Seamaster Railmaster. Die voegt wat toe aan je collectie, en dan heb je een aardige three-piece.

Puur op het uiterlijk van de Seamaster, je hebt ook wel gelijk hoor, daar niet van. De Railmaster die je hier toont vindt ik niet zo mooi als de Seamaster, en das een kwestie van smaak? Verzamel en collectie technisch heb je gelijk.

Mooi? Understatement! Geweldig mooie skeleton. Persoonlijk zou ik ‘m liever op staal hebben, maar dat is mijn smaak.

En zal ik ooit verzadigd zijn? Voorlopig nog niet denk ik.

Misschien wel mooi een keer op staal. Maar wat dan? Geef is een voorzetje!

As we speak zijn er iets van zes horloges onderweg. Het antwoord is dus; nee.

Geld teveel? Luxeprobleem, al die stress pfff…
Ga nu zelf verkopen voor volgende grail.
Fotooooossss willen we straks…:star_struck:

Het is lastig. Ik heb altijd de neiging weer wat te verkopen bij een nieuwe aankoop. Beetje om het schuldgevoel op te heffen. Misschien moet ik dat maar eens doorbreken, die gang van zaken. En een mooie collectie opbouwen. Aan de andere kant, ik snap mensen niet die grote aantallen horloges bezitten. Je kan wel een beetje rouleren, maar bij een stuk of 3 houdt dat wel op bij mij. Sterker nog, ik vind er meestal 1 echt t mooist, die ik dan ook het meest draag.

1 like