Zal ik ooit "verzadigd" zijn?

Inmiddels heb ik voor mezelf uitgemaakt dat het mooi genoeg zal zijn te “eindigen” met 4 of 5 voor mij bereikbare mooie uurwerken.
Het zal nodig zijn hiervoor een groot deel van de huidige collectie van de hand te doen, als dat lukt, en daar heb ik ook vrede mee. Begin juli heb ik mijn eerste echte mooie klok gekocht, de Tissot Squelette. Hiermee dacht ik langere tijd verzadigd te zijn maar precies twee weken later de TH Aquaracer gekocht. Ook een blijvertje denk ik zo. Nu kruipt het bloed waar het niet gaan kan en heb ik mijn zinnen gezet op een Omega Seamaster, al moet die nog even wachten, maar komen gaat ie er zeker. Wat daarna moet komen weet ik nog niet, stap voor stap denk ik zo.
Maar…zal ik ooit wel “verzadigd” zijn met 4 of 5 mooie klokjes of blijf je aan de gang? Tot nu toe hebben de Squelette en de Aquaracer mij een paar weken verzadigd en nu alweer…
Vrees het ergste eenmaal bevangen met het horlogevirus. Ben je ooit wel helemaal tevreden, en leun je achterover in de luie stoel, volledig voldaan met je collectie?


3 likes

Nope

Yep. Althans, bij mij wel. Ook al heb je een kleinere collectie uit een hoger segment, op een gegeven moment wil je weer eens wat anders of wil je weer upgraden :slight_smile:

1 like

Ja. Dat hebben we geweten. :cry:

2 likes

Doe je zusje de groetjes

3 likes

Ik zou al verzadigd zijn met drie horloges. Het zit duidelijk in mijn hoofd en daar wordt met geen mogelijkheid van afgeweken. Maar ik ben ook geen verzamelaar of wisselaar.

Ik denk na elk horloge oke nu ben ik wel even klaar. En na een half jaar komt er weer een nieuwe in de collectie

Is geen virus hoor, daar kan je medicatie voor halen bij de dokter…

Denk eerder een verslaving of een rare kronkel in de hersenen… veel moeilijker te behandelen. :sunglasses:

Ik kan lui achterover hangen in mijn stoel. Ik ben namelijk volledig content met mijn huidige collectie!
Wat een rust!
Ik doe sowieso bijna nooit iets weg waar ik blij mee ben. Auto’s rijd ik ook helemaal op.
Gelukkig kan je horloges altijd laten repareren. Tuurlijk zwerver er nog wel wat horloges door het huis welke echt weg kunnen maar deze reken ik niet tot mijn collectie.
Maar ik kijk wel rond om mijn collectie uit te breiden. Maar ik heb al maanden niets specifieks meer op het oog.

1 like

Topic nummer zoveel over dit onderwerp…

Nee.

Jij had natuurlijk graag gewild dat de topic starter eerst het gehele forum doorgespit zou hebben :wink:

3 likes

Oh, maar die opmerking komt toch ook vaak genoeg voorbij?

Ja iedere keer dat ik een nieuw horloge koop is het echt met de bedoeling dat dit mijn laatste aankoop is, tot ik weer ergens een aanbieding zie die ik niet kan weerstaan, maar dat is echt de allerlaatste die ik koop, tot dat ik binnen ben bij de ad/juwelier/… en daar het aller-aller-allerlaatste koop…

Dus neen voor mij is de lijdensweg waarschijnlijk nog niet afgelegd (en dat hoeven niet altijd hele dure horloges te zijn, soms zijn ze zelfs goedkoop te noemen (dat geloof ik toch graag :innocent:)) en het gaat niet altijd om upgrade soms gewoon uitbreiding van de verzameling in de breedte in plaats van in de diepte… met als goed resultaat dat je dan weer eens een nieuwe horlogedoos kunt kopen, waar er dan weer wat plaats in is…

Neen er komt geen einde aan…

1 like

Het korte antwoord: neen.

Al heb ik voor mezelf wel het gevoel dat ik al vele vintage watertjes doorzwommen heb, heb veel gezien en geprobeerd, en het einde van de reis kan best wel in zicht zijn. Heb nog een beperkt(er) aantal horloges op mijn lijst die ik wil gaan proberen. Die lijst omvat nog steeds +60 pareltjes hoor… :stuck_out_tongue:

2 likes

Denk dat de meeste mensen die hier zitten in min of meerdere mate besmet zijn met het verzamelvirus. Zolang er voor dit virus geen antistoffen worden gevonden vrees ik dat het iets is voor de rest van je dagen. Dus… leer er mee leven…:thinking:

Vaak is de jacht leuker dan t bezit …

Virus treft niet alleen horlogeverzamelaars maar ook gitaristen … daar heet het GAS (guitar aquisition syndrome) :innocent:

1 like

Nou dat ligt helemaal aan jezelf. Wil je gewoon een horloge of wil je persé een collectie?
Maar goed verzadigd ben je waarschijnlijk nooit als je niet tevreden kunt zijn met wat je hebt of als je geen keuzes kunt maken.

Dat klopt, één van mijn behandelend artsen heeft dit met zijn gitaren vertelde hij mij toen mijn horloge(virus/verslaving/passie/verzamelwoede, geef t een naam) ter sprake kwam. Hij heeft een collectie gitaren, speelt er dan een tijdje op en verkoopt dan weer eens wat. En koopt zich weer wat anders. Zolang ik ook wat verkocht was er niet veel aan de hand vond ie. Dat verkopen van mij, daar schort het nog aan.

Zo niet is er een rol in Le Grand Boeuf II voor je beschikbaar :wink:

Mét Karin Bloemen?

1 like