Zal ik spijt krijgen?

image|330x3340, 75%79image
Links die van @Dutchspur, rechts die van @Tomva. Die even hier naar toe gekopieerd, is makkelijker vergelijken.
Zeker, misschien verwant, maar toch een heel andere opmaak. Andere wijzers, andere kroon. Ander model dus. Misschien zelfde uurwerk? Nicolet is een ingewikkeld merk, met ingewikkelde familierelaties. Meerdere fabrikanten Nicolet. Wel familie, maar veschillende firma’s. Kijk ook naar de merkbeschrifting op beide horloges. Ook anders dus.

1 like

Jammer zeg. Armoe troef van Catawiki.

Je kunt ook eens op vinted kijken. Staan een aantal oude chronograven (grafen?) tussen. Soms ook geserviced.

Daar lijkt het niet meteen op. Is in elk geval niet door een 4-traps schoonmaakmachine geweest met schoonmaakmiddel op ammoniak-basis. Dan ziet het er echt anders uit hoor. Maar op zich geen ridicule prijs, want wel een mooi horloge om te zen. Houd rekening met nog een flinke uitgave als je hem de komende pakweg 8 jaar top wilt houden.

Ah, zie net dat het niet door gaat… …allicht toch beter hier.

Ben ff klaar met ze :rage:

Weet niet of ik al mag mag vragen of iets te koop is, als trust level 1?

Misschien een ideetje?

Houd in mijn achterhoofd, bedankt voor aanbod, Venus 188?

Venus 170 en 188 zijn wat mij betreft veel betrouwbaarder gebouwd. Minder hele iele componenten.
Ze worden veel verhandeld je kan er makkelijk op zoeken.
Prijzen lopen sterk uiteen meer liggen wel iets hoger dan de landerons.

Succes met zoeken!

Nou ja, @Dutchspur je gaat in elk geval geen spijt krijgen. Toch was het leuk om weer even wat research te doen. Leren we van met zijn allen. Succes met de jacht verder!

@VmaxNL , zoiets helaas wel bij catawiki deze maar gaat even om het idee

Ik heb iets geweldigs gevonden op Catawiki, het snelst groeiende online verkoopplatform van Europa.
Je moet dit zeker ook eens bekijken: UTI - Chronographe Vintage - Heren - 1950-1959

Ik heb zelf geen verstand van chronografen. Dus ik ga daar niets verstandigs over kunnen vertellen…

Bovendien was ik ook niet de aanbieder van dat horloge, het was slechts een quote van iemand die hem aanbood.

Yep, sorry zag dat te laat

Hij is goed terecht gekomen :wink:

Waarschijnlijk ben je de enige hier. :grinning:

4 likes

Nou ik wel hoor als ik hem niet mooi vind dan hoef ik hem op zeker niet en dat is best duidelijk.
Je moet er tenslotte toch plezier aan beleven om naar te kijken. :face_with_monocle:

2 likes

Geen spijt van hebben hoor Abel hij is goed terecht gekomen :smiling_face_with_three_hearts::wink:

2 likes