Zeer duidelijke analoge chronograaf (gezocht ? )

Ik weet niet hoe het met de meesten van jullie zit, maar elkeen van mijn horloges draag ik om te gebruiken. :wink:

Nu als je niet meer zo “piep” bent, maar anderzijds toch ook nog niet “stok”, gaat het focussen van de ooglens al wat minder snel en ook wat stroever, met als gevolg een leesbrilletje ::o

De meeste (analoge) chronografen hebben echter zulke ontiegelijk kleine subdials dat het haast onmogelijk is voor een doorsnee 45 plusser om die zonder leesbril af te lezen.

Vinden jullie dat er verschil is in “duidelijkheid” van de chronograaf bij bepaalde merken ?
Of zijn ze allemaal ongeveer gelijk ?

Ik hou van de compextiteit van een analoge mechanische chronograaf, maar ik wil hem ook gemakkelijk kunnen gebruiken, en dat is niet altijd het geval.

Daardoor grijp ik nogal eens makkelijk naar een ana-digi quartz zoals een Breitling-B1, een Aerospace of een Tissot T-Touch…

Maar stel dat ik nu nog eens een horloge zou kopen, een volledig mechanische chronograaf, wat zouden jullie deze lichtjes ouderende heer dan aanraden ? :wink:

Zo’n Poljot Albatros is best duidelijk, mechanisch en duidelijk en nog mooi ook!

Wat dacht je van een Fortis Flieger chronograaf?
En een Omega Speedmaster Professional?

Wat dacht je van een Fortis Flieger chronograaf?
En een Omega Speedmaster Professional?

Mijn beste,

En wat te denken van de Tissot ‘Le Locle Chrono’ (Valjoux 7750). Duidelijke aflezing en naast de datum ook nog de dag vermelding.
Of de Tissot ‘T-Lord Chrono’ (Valjoux 7750). Eveneens datum en dag vermelding.
Succes met je keuze.

Orologoi Signaturis Temporis

Ik zal eens effe achter prentjes googelen; alvast bedankt !

Ik zie ook niet meer zo best zonder mijn leesbrilletje maar de Speedmaster is voor mij kampioen leesbaarheid. Ook de dials van de chronograaf.

Als je dat serieus overweegt dan zou ik eens goed kijken (gaat je als 45+ lukken) naar de IWC CHRONO-AUTOMATIK/Ref. IW371701. Dat gaat een klassieker worden en heeft absoluut een duidelijke weergave van de diverse functies.

Succes met je keuze.

Groet,

Bojo

Een van de redenen om een Glycine Stratoforte aan te schaffen was omdat de wijzerplaat voor mij ook zonder leesbril zeer duidelijk was en is.
Vooral de uitvoering met de lichte wijzerplaat is erg duidelijk.
Buiten dat is het een horloge wat ook na een aantal jaren nog steeds erg goed bevalt.
met vriendelijke groet, Aad

Als je de Fortis overweegt kijk dan ook eens naar een Poljot Aviator II of IV.

Arjay

Ik heb ook een leesbril nodig en kan ook zonder bril uitstekend mijn Fortis Cosmonaut DayDate aflezen, ook bij weinig licht.
Ik moet wel zeggen dat die van mij de blauwe wijzerplaat heeft met licht groene wijzers en een rode secondewijzer.
Op de Fortis site zie ik hem niet meer, maar volgens mij was hij er ook in chrono uitvoering. Voor een afbeelding, zie de laatste “Woensdagen”.

Groeten, Tom V.

Als je toch naar Fortis kijkt, is dit misschien iets voor jou.
Ik heb nl. ook een bril en voor mij zijn de cijfers of de duidelijkheid goed genoeg.