Zeer obscure toevalstreffer: arctos chrono quartz

Ik wás eigenlijk op zoek naar “stimmgabel uhren”. De Duitse verkoper dacht dat dit ook misschien een stemvork uurwerk kon zijn, vandaar. De mooie stalen kast en de “discusafe” achterkant verleidde mij tot een gokje :slight_smile:

Inderdaad een mooi jaren '70 klokje. Bij binnenkomst mooi lopen maar het getik klonk wel een beetje vreemd.

Hè?

Ik heb dus iets heel raars gevonden en Piotr van crazywatches kan het beter uitleggen dan ik :slight_smile:
http://www.crazywatches.pl/arctos-375-provita-chrono-quartz-1972

Hij heeft álles op het gebied van obscure horloge met batterij en hij zegt “impossible to find” dus dat is wel weer leuk :slight_smile:

Bij het schoonmaken van de kast ging natuurlijk een tandwiel verkeerd zitten dus moest ik de wijzerplaat er af halen :frowning: De secondewijzer zit nog niet perfect maar ik blijf er voorlopig van af. Als ik iets stuk maak dan zijn reserve onderdelen onvindbaar…
Maar het is al een mooi klokje zo om te dragen :slight_smile:

1 like

Je hebt weer een leuke klok met een zeldzaam uurwerkje te pakken gekregen!
Heel apart uurwerk.
Als er iets fout is gegaan met het terugplaatsen van de opwindas, dan ben je niet de enige die dit overkomt.

Ach, het is gelukt gelukkig. Ik ben al blij dat ik de veer aan de achterkant met rust kon laten.

Martijn did it again…

Jouw collectie moet zo langzamerhand de collectie van Pieter Doensen evenaren… :wink:

Valt mee hoor :slight_smile: Maar ik kan wel in een aflevering van “Hoarders” zo langzamer hand.
Nu nog een Longines ultra quartz vinden…

(tu)

MartijnV Schreef:

Valt mee hoor :slight_smile: Maar ik kan wel in een aflevering
van “Hoarders” zo langzamer hand.
Nu nog een Longines ultra quartz vinden…

Heb wel 2 longines liggen met electronische uurwerken , dus met balans aangedreven door een electro motertje.