Zeer onbeschofte reactie juwelier

Goedemiddag,

Vanmorgen een nare ervaring gehad met een zeer onbeschofte juwelier.

Besloten omtoch maar eens een ander horloge te kopen ben ik halverwege 2010 naar de juwelier gegaan voor een Seiko horloge, het budget was ongeveer 300 euro.

Uiteindelijk de winkel verlaten met een Tissot horloge van bijna 700 euro, zo dat was een goed gevoel…een mooi klokje voor de lange duur.( top kwaliteit volgens de verkoopster)

Afgelopen zomer zag ik dat er ineens allemaal condens in het horloge zat, geen stress dacht ik want ik heb toch een kwaliteitsuurwerk aangeschaft.
Gelijk maar de juwelier gebeld en het horloge langsgebracht, horloge is gelijk in een droogkast gelegd en zou worden opgestuurd naar Tissot.

Na 8 weken nog niets gehoord te hebben toch maar eens de juwelier gebeld, foutje werd gezegd ik zou zo spoedig mogelijk worden teruggebeld.

Vervolgens wordt ik na twee weken opgebeld door de juwelier dat er bericht van Tissot is “het hele uurwerk is aangetast door het vocht” uurwerk is total loss ! of ik even 268 euro wil betalen voor de reparatie!!! nou dat was ik natuurlijk niet van plan, juwelier geeft aan dat hij 50 euro korting wil geven.

Afgesproken dat ik even langs zou komen in de winkel voor een gesprek met de direkteur.
Vanmorgen even langsgeweest, eerst even een uurtje wachten want de beste man was even bezig, gewoon betalen zei hij omdat de garantie al voorbij was !

Lijkt mij toch raar dat een horloge van 700 euro gewoon na iets meer dan twee jaar gewoon stuk mag gaan, helemaal gezien de verkooppraat van de verkoopster.

Wie heeft suggesties ?,
Mischien toch maar de rechtsbijstandsverzekering inschakelen ?

Groeten,
Theo Hospers

Wat was de aangegeven “waterdichtheid” van dit horloge?

Beetje mal dat er zomaar gerepareerd is zonder met je te overleggen. Lijkt me met zo’n bedrag niet de juiste werkwijze van de juwelier.

Knap hoor Theo , komt voor € 300 gaat de deur uit met een klok van € 700, maar daar aan toe, een Tissot van die prijs is of moet condens vrij zijn, mijn vraag was deze verkoper ook horlogemaker (geloof het nooit), en daar is hij weer “koop bij de man die het repareren kan”.
Dit horloge is zonder een PO naar een buurland gestuurd, ja bingo, kassa, foutje van de verzender dus niet de fout van de klant.
En als iemand korting gaat geven op reparatie klopt het al niet!
Mijn advies haal hem terug (als het lukt) en breng hem naar een vakman!
O ja veel leveranciers geven twee jaar garantie (bij normaal gebruik) dus …of neem eens contact op met de importeur.
Indien de horlogé (?) niet mee wil werken maak dan zijn naam openbaar en laat alles zwart op wit zetten.
Wens je s6

Over de manier waarop de juwelier heeft gereageerd ga ik me niet uitspreken, alleen, als de garantie voorbij is is ze voorbij.

Als de garantie voorbij is hij voor bij, maar een mens kan toch wel beter handelen, niet als een spin, de klant eerst uitkleden daarna op de stoep gooien, dit is geen manier van zaken doen!
Kan geen goed Engels maar heeft u wel eens gehoord over “äfter sale service”?

PS.

Als de garantie voorbij is is ze voorbij, zegt Williams, bent u een zakenman, of een werknemer?

Het is ook al eerder gevraagd, wat was de waterdichtheid?? Condens hoeft niets te zeggen over de waterdichtheid…