Zeer prettige ervaring met forumlid @PeterLC

Mijn Squale 1521 Full-Lume – Orologeria Majer is weer terug van reparatie bij @PeterLC. Altijd leuk om wat foto’s “from the other side” te delen – dingen die je normaal nooit ziet. :wink:

Deze 1521 is pas een paar jaar oud, maar de gangreserve hield er al mee op na zo’n 15 uur. Beetje karig dus. Ik dacht meteen: of een los schroefje, of de rotor die klem zit. En jawel hoor… schroefje losso! :eyes:

Bij het openen van de caseback lag dat ding gewoon vrolijk in het uurwerk rond te dobberen :duck: Geen wonder dat de rotor af en toe vastliep. :joy: En alsof dat nog niet genoeg was: nóg een schroef los, en zelfs de rotorschroef zat half los te chillen. Terwijl dat normaal echt “vast-vast” hoort te zitten. Het leek wel of ze bij Squale in Italië dachten: ach, gooi die schroeven er maar los in, komt wel goed joh. C’est la vie! :it::spaghetti:

En grappig genoeg: @VriesKou had precies hetzelfde met z’n 1521 (Sellita-uurwerk). Zou er toch een soort dolce vita-kwaliteitseis achter zitten? :pinched_fingers::face_with_raised_eyebrow:

Peter heeft meteen de smering ook even netjes gedaan, want dat was af-fabriek nogal karig.
En met happy-end: hij loopt nu weer als een zonnetje :sun_with_face:, tikje strakker :pinching_hand: dan voorheen, en ik kan er weer jaren mee vooruit. :sunglasses::raised_hands:
Peter, wederom heel erg bedankt! :pray: Je levert altijd uitstekend werk. :100:

15 likes

Vandaag voor een waterdichtheidstest van mijn Squale Montauk bij @PeterLC op bezoek geweest. Een heel prettige ervaring! :ok_hand:t3: En gerustgesteld weer huiswaarts. Dank!

7 likes

Gisteren mijn IWC Portofino opgehaald bij @PeterLC. Peter heeft het horloge een volledige servicebeurt gegeven. Ik had het horloge enkele weken geleden gekocht zonder dat de onderhoudshistorie bekend was; onderhoud bleek nodig!

Het horloge verloor dagelijks flink wat tijd maar ook bleek dat de automaat-wisselaar zo goed als versleten was. Peter heeft de nodige onderdelen vervangen en het horloge een servicebeurt gegeven. Van het gehele proces foto updates ontvangen (erg leuk😊).

Het horloge loopt nu weer helemaal netjes, is opnieuw waterdicht gemaakt en zelfs het bandje heeft een opknapbeurt gekregen. :ok_hand: Kortom een top-ervaring met Peter!

20 likes

Ineens viel het mij op dat mijn IWC Aquatimer een enigszins bonkig geluid maakte als ik mijn arm bewoog en het horloge aan mijn pols droeg.

Na mijn goede ervaring met @PeterLC met betrekking tot het servicen van mijn Portofino heb ik hem gevraagd of ik langs mocht komen met mijn Aquatimer. Dat was geen probleem en Peter wilde wel even kijken wat er loos was en eventueel het probleem verhelpen indien mogelijk.

Zojuist bij Peter langsgegaan en wat bleek; twee schroeven waarmee het uurwerk aan de kast vast zou moet zitten bleken los te zitten! :flushed:

Peter heeft de schroeven uiteraard vastgezet en ook maar even de andere schroeven nagelopen, de rotor van een extra druppeltje olie voorzien, de amplitude gemeten en daarna het horloge op waterdichtheid getest.

Erg fijn om in de buurt van zo’n vakkundige horlogemaker te wonen die het niet erg vind om even te kijken wat er loos is en eventueel euvel te verhelpen. Wederom een top-ervaring! :+1:

15 likes

Weer even langs geweest bij Peter voor paar kleine aanpassingen aan mijn banden, en zoals gewend alles weer top en netjes in orde gemaakt.
Bedankt weer!!!

4 likes

Heb niet een horloge laten servicen ( dat komt vast nog wel een x) maar wel een waardevol advies van Peter ontvangen want ik had een vraag over een potentiële aankoop.

3 likes

Vandaag mijn IWC Mark XVIII opgehaald bij Peter. Het horloge stond ineens af en toe stil en besloot later op onverklaarbare wijze weer te lopen. Peter had het euvel al snel gevonden en de boosdoener bleek een klein onderdeeltje te zijn dat doormidden was en door het uurwerk zweefde. Zie rechtsonder op onderstaande foto.

Omdat het uurwerk ook wel een servicebeurt kon gebruiken heb ik het bij Peter achtergelaten. Zoals altijd foto’s van het gehele proces ontvangen.

Vandaag mijn horloge weer opgehaald en ben wederom weer erg tevreden met de service van Peter. :+1: Bedankt en graag tot een volgende keer!

8 likes

Vandaag mijn (T) CWC G10 opgehaald bij @PeterLC.

Bij aanschaf zat er een niet origineel bol glaasje op, en de secondewijzer liep strak tussen de indices :crazy_face:

Dus ik heb bij CWC en nieuw origineel acryl glaasje besteld en vorige week bijPeter afgegeven, hij heeft het glaasje omgewisseld meteen de wijzers goed gezet, de pakkingen gesmeerd, een nieuw batterijtje geplaatst en meteen getest op WR.

Oud glaasje:

Nieuw glaasje en kijk eens naar de secondewijzer​:hugs::heart_eyes:


Ik is grote blij!

Bedankt @PeterLC

10 likes

Vanmorgen bij @PeterLC langs geweest om de batterij van mijn Grand Seiko te laten vervangen. Na een vriendelijke ontvangst heeft Peter het horloge vakkundig voorzien van nieuwe batterij, incl. schoonmaak, invetten van de pakking en een waterdichtheidstest, en na minder dan een uur kon ik het horloge weer mee naar huis nemen!
Hartelijk dank Peter!

5 likes

Deze week een horloge opgehaald bij @PeterLC En leuk maar ook uitdagend vintage projectje. Peter heeft met zorg en prettige communicatie het optimale resultaat uit het 100 jaar oude uurwerk weten te produceren. Ik ben er blij mee en het horloge kan er weer lang tegenaan :+1:t3: Dank Peter :ok_hand:t3: :slightly_smiling_face:

5 likes

Ja het was me er eentje! Ik reageer alleen omdat ik nog bovenaan stond, wil niemand opzij bumpen. :wink:



Pakweg 90 jaar oud non-Incabloc a-typisch geconfigureerd mini-werkje, FHF59. Loopt binnen pakweg een halve minuut per dag voor nu. Aflezen is sowieso bijna onmogelijk…

6 likes

Mijn Squale 1521 liep een tikje te snel (van +10 naar +18,9s/dag) en dat vond ik voor een nagenoeg nieuw horloge met een SW200-1 Elaboré niet heel erg acceptabel.

Ik ben er een het begin van de avond even mee neer @PeterLC gegaan en die heeft hem keurig voor mij onder handen genomen! Ben er blij mee en benieuwd hoe de gang in de komende dagen gaat zijn. Ik heb er vertrouwen in! De waarden die de timegrapher liet zien na de ingreep waren dikke prima.

Dank je wel Peter. Vijf sterren …
:star::star::star::star::star:

Leuk ook dat Peter wat foto’s doorstuurde! :camera_flash:

7 likes