Zeer scherpe omega geneve

Goede middag allemaal

Ik kom online een omega geneve tegen. De staat is echt goed lijkt het. De prijs is ook naargelang. Is er iemand die iets ziet dat niet ok is. Dikwijls is iets mooi ook te mooi om waar te zijn.

Alvast bedankt!

9 likes

Zo scherp is hij niet toch? Gewoon een net horloge

Ik zou zeggen buy the seller, bijvoorbeeld bij de toppers van B & O staat iets soortgelijks:

1 like

Ik heb dit alleen nog nooit gezien op deze uitvoering ondanks dat het logo doet zeggen dat het een origineel omega plexiglas is.

De wijzers lijken redelijk nieuw en zoals ik kan zien zonder lumen

Het eerste wat ik ook dacht. Ik heb het nog nooit gezien.

De wijzers zijn er nog niet vaak af geweest zo te zien. Wijzers afnemen kan volledig schadevrij (bij chrono’s vaak wat lastiger), maar leg dat maar eens uit aan alle slagers die horloges servicen. Het loupeje is idd opmerkelijk, maar het Omega symbool zit er toch ook. In het beste geval heb je een zondagshorloge hier, of iets wat heel lang niet meer gedragen is. Calculeer een goede servicebeurt met nieuwe opwindveer in. Hoeft niet de wereld te kosten. :innocent: :wink:

3 likes

Ik denk dat die wijzers gewoon origineel zijn. Of de lume is verkleurd, of de “lume” is geen lume maar iets als onyx (of dat idee moeten geven) en altijd zwart geweest.

Die secondewijzer is echt niet origineel die kleur geweest.

1 like

Lijkt me beslist een originele Omega secondenwijzer; deze kleur vond je ook op de Chronostops. Of-ie hier thuishoort - het zou mij niet verbazen.

Ondanks dat ik het nog nooit heb gezien schijnt het wel origineel te kunnen zijn, hoor ik net uit betrouwbare bron.

1 like

Bedoel dat hij origineel feller oranje was, niet dat ie niet klopt op dit model. Dus een oude wijzer.

Zeer scherp komt hij op mij niet over, en de staat (waar u enthousiast over bent) laat zich natuurlijk raden vanaf een paar foto’s kunt u niet beoordelen wat de staat van het uurwerk is.
Kortom ook ik sluit me aan bij het advies, buy the seller.
En als het niet goed voelt (en je start een topic als dit niet zonder reden) misschien maar voorbij laten gaan.
Of ervoor kiezen om fysiek langs te gaan en in het echt de staat van het horloge te beoordelen.

Dus OK. Wat betreft de suggestie dat de wijzers nieuw zouden zijn. Nou, nieuwe wijzers krijg je alleen bij een beurt van 750 euro via Certified; als je al iemand kunt vinden die er zelfs dan nog aan wil beginnen. André van Horloge24 laat ze al liggen begreep ik.

Ik zie niet zo veel :triangular_flag_on_post: 's eigenlijk. Maar het blijft een gok, en een mijnenveld.

Er zijn zeker originele Omega plexies met het vergrootings element onder het glas. We zijn alleen zo familiair met de ‘pukkel’ van oa de andere merken op het glas geworden dat het vreemd overkomt;-)

De foto’s zijn niet goed genoeg om te oordelen, let wel, blijft een Geneve handwinder. Maar deze versies zijn heel draagbaar en hebben ‘funk’ als de prijs daar is.

Bedankt voor alle reacties. Ik laat hem maar passeren denk ik :slight_smile:

Waarom? Het is een toffe klok.

Er zit lumen in de wijzers, maar niet mooi verouderd. De lume dots bij de uurmarkeringen missen voor een groot deel. Kast ziet er knap uit. Plussen en minnen, maar niet een topper.

Waarom zou je hem laten passeren? Hij ziet er toch goed uit? Wat is de vraagprijs?