Zeer slechte ervaring!

Met deze :http://www.uhren-koelbel.de heb ik een zeer slechte ervaring.
Eerst en vooral klopt de verzendtermijn hoegenaamd niet met wat zij op de site vermelden (3 à 4 dagen). Ik neem er voor het buitenland zelfs nog wel enkele dagen bij.
De zaakvoerder wist mij te vertellen dat mijn pakket, Breitling Fighter bracelet, op 25 maart werd verzonden. Toen dit na een weekje nog niet was aangekomen en er bovendien niet op mijn mails meer geantwoord begon ik argwaan te koesteren en heb contact genomen met PayPal.
Op PayPal kan je een klacht indienen en via hun “resolution center” met de verkoper via mail verder onderhandelen.Een goeie zaak dus gezien PayPal meekijkt hoe de transactie verder verloopt.
Ik kreeg dan wel direct een vrij boze mail van de bewuste verkoper die mij verweet dat ik zijn imago hierdoor besmeurde. Hij zei in de mail dat het tot 10 à 14 dagen kan duren vooraleer een pakket kan toekomen en dat ik hem niet had gevraagd om dit vlugger te doen. Op zijn website staat dus 3 à 4 dagen.
Ik vraag ook een tracknummer en dat wordt mij meegedeeld. Ik stel dan vast dat het pakket pas op maandag 31 maart bij de Deutsche post wordt afgegeven, terwijl het volgens een eerste contact na het sluiten van de koop al op 25 maart zou verstuurd zijn geweest. Leugens dus.
Vandaag heb ik dan, inderdaad na 4 dagen het pakket ontvangen met de bewuste bracelet.
De verkoper had mij ook op het hart gedrukt dat de bracelet zich in een uitzonderlijk perfecte staat bevond. Ik moest jammer genoeg weer vaststellen dat niks minder waar is en dat dit voor mij enkel kan geklasseerd worden onder de noemer “brocante”. Aan de foto’s van de bracelet op zijn website was dit ook helemaal niet te merken.
Ik ga daar nu geen woorden meer aan verspillen bij de verkoper, maar ben dus zinnens, zoals dit nu aan het gebeuren is, mijn slechte ervaring mede te delen aan hen die in dezelfde passie zitten om te voorkomen dat zij dit ook moeten ervaren.
Ik heb ondertussen al contact gehad met Dik Wakker van Horlogepolijsten.nl en zal de bracelet dan ook door hem laten behandelen.

In 19 uur vanuit Portugal naar Den-Haag voor 26,00 euro verzendkosten.

mayo Schreef:

Met deze :http://www.uhren-koelbel.de heb ik een
zeer slechte ervaring.
Eerst en vooral klopt de verzendtermijn hoegenaamd
niet met wat zij op de site vermelden (3 à 4
dagen). Ik neem er voor het buitenland zelfs nog
wel enkele dagen bij.
De zaakvoerder wist mij te vertellen dat mijn
pakket, Breitling Fighter bracelet, op 25 maart
werd verzonden. Toen dit na een weekje nog niet
was aangekomen en er bovendien niet op mijn mails
meer geantwoord begon ik argwaan te koesteren en
heb contact genomen met PayPal.
Op PayPal kan je een klacht indienen en via hun
"resolution center" met de verkoper via mail
verder onderhandelen.Een goeie zaak dus gezien
PayPal meekijkt hoe de transactie verder
verloopt.
Ik kreeg dan wel direct een vrij boze mail van de
bewuste verkoper die mij verweet dat ik zijn imago
hierdoor besmeurde. Hij zei in de mail dat het tot
10 à 14 dagen kan duren vooraleer een pakket kan
toekomen en dat ik hem niet had gevraagd om dit
vlugger te doen. Op zijn website staat dus 3 à 4
dagen.
Ik vraag ook een tracknummer en dat wordt mij
meegedeeld. Ik stel dan vast dat het pakket pas op
maandag 31 maart bij de Deutsche post wordt
afgegeven, terwijl het volgens een eerste contact
na het sluiten van de koop al op 25 maart zou
verstuurd zijn geweest. Leugens dus.
Vandaag heb ik dan, inderdaad na 4 dagen het
pakket ontvangen met de bewuste bracelet.
De verkoper had mij ook op het hart gedrukt dat de
bracelet zich in een uitzonderlijk perfecte staat
bevond. Ik moest jammer genoeg weer vaststellen
dat niks minder waar is en dat dit voor mij enkel
kan geklasseerd worden onder de noemer “brocante”.
Aan de foto’s van de bracelet op zijn website was
dit ook helemaal niet te merken.
Ik ga daar nu geen woorden meer aan verspillen bij
de verkoper, maar ben dus zinnens, zoals dit nu
aan het gebeuren is, mijn slechte ervaring mede te
delen aan hen die in dezelfde passie zitten om te
voorkomen dat zij dit ook moeten ervaren.
Ik heb ondertussen al contact gehad met Dik Wakker
van Horlogepolijsten.nl en zal de bracelet dan ook
door hem laten behandelen.

Nog even een paar fotootjes plaatsen van de bracelet in erbarmelijke toestand die ik bij die verkoper heb aangekocht en die door die laatste als “niet van nieuw te onderscheiden”. Merk op dat er één pushpin bijgeleverd is. Dit vind ik dan el niet zo erg en het had misschien beter geweest er geen bij te voegen dan maar eentje. Dit bewijst eveneens de bedenkelijke betrouwbaarheid van de verkoper.

Ik heb ondertussen ook een dossier geopend bij PayPal en heb de indruk dat de verkoper hiervan een beetje geschrokken is. Hij beweert dat het niet kan dat de band in een slechte staat zou zijn. Hij stelt voor om een oplossing te zoeken. Ik heb hem gemeld dat ik de factuur van horlogepolijsten.nl en de gemaakte verzendkosten zal opsturen. We zullen zien wat ervan komt.

De verkoper stelt mij nu een teruggave voor van 50€. Hij beweert dat hij aan zijn bediende de opdracht had gegeven om de band te polijsten, maar dat hij dat niet heeft gedaan. Normaal doen zij dat zelf voor 15€, zo beweert hij. Ik betaalde uiteindelijk 350€ voor de bracelet. Zouden jullie met deze tegemoetkoming kunnen leven???
Dit is volgens mij een reactie van iemand die het maar heeft geprobeerd en die uiteindelijk op een koper is gevallen die het zo maar niet neemt in het ootje genomen te zijn geworden. Persoonlijk vind ik dat hij mij de gemaakte kosten voor het polijsten zou moeten vergoeden, maar dat is misschien iets teveel gevraagd.
De beslissing van de verkoper werd mij ook wel via email bericht, en niet via PayPal. Ik had uiteraard liever gehad dat die lang de officiële weg, m.n. PayPal was geweest.

Terug met dat ding en geld terug. Dit gaat nergens over.

Terug dat ding!

schmeink Schreef:

Terug met dat ding en geld terug. Dit gaat nergens
over.

Aangezien ik ondertussen al contact heb gemaakt met Dik Wakker van horlogepolijsten.nl. Die heeft mij aan de hand van foto’s geantwoord dat hij dit een leuk project vindt en dat hij de band weer in nieuwstaat zal brengen voor max. 75€ zonder verzendkosten uiteraard.
Ik dacht dus het volgende voor te stellen aan de verkoper via PayPal :
Ofwel stuur ik alles op en betaalt hij mij volledig terug, ofwel betaalt hij mij de factuur van de hersteller in Nederland inclusief uiteraard de verzendkosten.
Dit laatste voorstel doe ik omdat dergelijke bracelet nog moeilijk te vinden is en ik er zo eentje nodig heb.

schmeink Schreef:

Terug met dat ding en geld terug. Dit gaat nergens
over.

Aangezien ik ondertussen al contact heb gemaakt met Dik Wakker van horlogepolijsten.nl. Die heeft mij aan de hand van foto’s geantwoord dat hij dit een leuk project vindt en dat hij de band weer in nieuwstaat zal brengen voor max. 75€ zonder verzendkosten uiteraard.
Ik dacht dus het volgende voor te stellen aan de verkoper via PayPal :
Ofwel stuur ik alles op en betaalt hij mij volledig terug, ofwel betaalt hij mij de factuur van de hersteller in Nederland inclusief uiteraard de verzendkosten.
Dit laatste voorstel doe ik omdat dergelijke bracelet nog moeilijk te vinden is en ik er zo eentje nodig heb.

Is hij niet gewoon nieuw nog leverbaar ? kan nooit veel meer als 450,-- kosten…

Max Schreef:

Is hij niet gewoon nieuw nog leverbaar ? kan nooit
veel meer als 450,-- kosten…

Hahaha you wish, kost nieuw ruim $ 900,00…

Ja …, eigenlijk moest ik slimmer geweest zijn, want de man verkoopt zowel kousen al horloges en vooral dus Breitling onderdelen. Een luxehorloge zou ik zo te zien bij hem al niet kopen. Het is dus blijkbaar meer een brocante verkoper dan at anders.
Maar ik ben toch tot een vergelijk gekomen via PayPal’s “resolution center”. Hij betaalt mij dus 50€ terug, de nodige Breitling Springbar(s) en zijn geste is nog een “een Breitling travel case, als teken van zijn goede wil”. Wat dat laatste is weet ik niet en het interesseert mij ook niet.
Nieuwe banden gaan mijns inziens (als ze al nog verkrijgbaar zijn) nieuw, toch wel aan het dubbele van de prijs.
Ondertussen heb ik ook de band opgestuurd naar Dik Wakker (horlogepolijsten) om volledig in orde te zetten. Daarmee zal mijn gemoed dus gesust zijn.

Vandaag de bracelet binnengekregen van horlogepolijsten.nl en ziehier het resultaat : Zo goed als nieuw dus.

Kan deze zaak dus alleen maar aanbevelen.
Intussen zit de zaak met de verkoper in de faze van “claim” bij PayPal teneinde één en ander te recupereren. We zullen zien wat het wordt. Maar eigenlijk gaat het mij niet zozeer om de centen, maar vooral om het blootleggen van zeer laakbare praktijken.

1 like