Zeer zeldzame Tudor Sub op eBay

Een handopwinder Sub van Tudor uit de jaren '50. Schijnt erg zeldzaam te zijn.
Leuk als “betaalbaar” alternatief voor de Rolex 5508.

Ja…mooi he!!!

Wel jammer dat iemand als een malle is gaan polijsten. Van mij hadden de kastpoten lekker dik mogen blijven, dan maar krassen en butsen, dat mag in zo’n horloge namelijk…

Beetje zielig pareltje in de inlay…

Betaalbaar is ook maar relatief, vind het maar ene hoop geld voor een vrij simpel uitziend horloge.

voor de verzamelaar vast een pronkstuk, ik zou er eerder een mooie iwc chrono voor kopen of een leuke Daytona (met zenith uurwerk natuurlijk):slight_smile:

Uiteraard, maar deze gaat niet richting de €30.000 wat een 5508 ongeveer doet. Eerder rond de €7.500 gok ik. Daarnaast ook een stuk zeldzamer.

Er heerst alleen wel twijfel over de originaliteit. De wijzerplaat zegt Swiss - T < 25. Alle dials hadden toen volgens mij radium, geen tritium. Wellicht een re-dail.

Leuke achtergrond info over de Tudor Subs; http://www.tudorcollector.com/index.php?option=com_content&view=article&id=2&Itemid=2

Pas eens op!

Tudor heeft alleen maar SWISS en T SWISS T naar mijn inzicht.

Dit is, tot een echte expert zich laat horen, voor mij een typische Aziatische SWISS - T < 25 fake wijzerplaat.

gr. Roel

Edit; typo

Roel heeft gelijk, plaat is nep!!

Krabong Schreef:

Tudor heeft alleen maar SWISS en T SWISS T naar
mijn inzicht.

Alleen de oudere modellen bedoel je dan waarschijnlijk?

Mijn Heritage:

Uiteraard Bert1, ik bedoel bij vintage modellen.

Gr. Roel

Toch staat dit ding op VRF te koop… en daar zitten de experts.

Vreemd hoor, er is nauwelijks iets over te vinden.

Gr. Roel

En de berichten over de verkeerde wijzerplaat worden genegeerd?

Klok is inmiddels verkocht. Blijkbaar is Tudor toch niet zo populair op VRF, weinig interesse en experts aanwezig gezien “onze” opmerkingen over de wijzerplaat.

SergeduTemps Schreef:

En de berichten over de verkeerde wijzerplaat
worden genegeerd?

Klok is inmiddels verkocht. Blijkbaar is Tudor
toch niet zo populair op VRF, weinig interesse en
experts aanwezig gezien “onze” opmerkingen over de
wijzerplaat.

Het “community” gevoel lijkt weg / bekoelt te zijn op dat forum. Er zijn het laatste half jaar flink wat discussie uit de hand gelopen op betrekkingsniveau.

Daarnaast is er ook wel een ons kent ons sfeer. Wellicht “mag” deze verkoper zo’n plaat aanbieden. Of wellicht is er toch een uitzondering op het Swiss en T Swiss made T verhaal…

Ik ben in elk geval (altijd) achterdochtig als een oude Tudor een perfecte plaat heeft.

Gr. Roel