Zeeuwse Viking stelt zich voor

Ik heb mij pas ingeschreven op dit forum alhoewel ik me al enkele jaren flink inlees op de diverse sites zoals TimeTransformed, Watchtime, Wornadnwound en recent ook hier.

Wie ben ik ?
Ik kom origineel uit Noorwegen, ben 50 jaar maar woon al sinds mijn 1e jaar in NL, zowat mijn hele leven in Rotterdam gewoond maar voor de liefde naar Zeeland verhuisd in 2008.

Als ik langs een horloge etalage liep moest ik altijd even stoppen om te kijken wat voor moois er te koop was.
2x een Festina gehad, sinds 7 jaar een Calvin Klein dus niet echt iets heel bijzonders.

Ondertussen besloten om toch een mooi horloge te kopen.
Wordt waarschijnlijk een Stowa Flieger 40mm automaat type A maar heb nog enkele anderen die ik eerst wil zien voordat ik deze weg streep.

Dit wordt dan mijn everyday watch waar ik wel zuinig op wil zijn dus een beater zoals de bekende Seiko SKX007/009 of misschien helemaal budget met een Casio MDV106 maakt het nog laagdrempeliger :wink:
En een echte dresswatch in de Bauhaus stijl voor erbij zoals een Rodina R005. Voor een TOC19 ben ik helaas te laat om die nog tegen de lage Kickstarter introductieprijs te kunnen kopen.

Her gaat immers al genoeg kosten want mijn horloge interesse gaat ook naar een leuke verzameling verschillende bandjes (meeste Nato) om mijn horloge(s) aan de kleding en/of situatie aan te passen.

En dan komt er vast nog wel een mooie bewaardoos bij en wat tools maar dat heb ik thuis nog niet verteld … hihi.
Komende kerst /verjaardag is al afgedekt met de aankomende Stowa.

Een heel verhaal maar als de hardware binnendruppelt zal ik ook wel wat laten zien :slight_smile:

29 likes

Welkom hier. Foto’s van je collectie zijn trouwens altijd welkom😉.

Dank je … ik zal mijn oude Festina’s nog eens opscharrelen en op de foto zetten … eerst zien te vinden want we zijn nog niet zo lang geleden verhuisd … haha.

1 like

Welkom Oystein! Ben benieuwd naar wat er allemaal nog meer op je verlanglijstje staat en waar de keuze op gaat vallen.

Van harte welkom op het enige échte horlogeforum van de hele wereld! :+1: :relaxed:

Velkommen til dette herlige miljøet av watch nerds!

Haha … ik begrijp wat je schrijft maar ben toch alleen NL-talig opgegroeid.
Het Noors wat ik ken zijn de bekende woorden die je op vakantie leert … :slight_smile:

1 like

welkom,

Candide zal je straks nog even in het onvervalst Zeeuws welkom heten…

1 like

Welkom :+1:

Mijn beste,

Goed hoor!!
Weer een enthousiast Horloge-Passionist binnen onze gelederen!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Hier nog een zeeuw!

Welkom!

Welkom mede import Zeeuw!

He Flikka, will du knulla e suga kuuk I choket?

4 likes

Welkom op dit mooie forum!

Welkom!

hahaha!

Välkommen hit! Det är alltid bra med Norska Normän fra Norge. För övrigt ska du inte ta denna @anon50762135EV på allt för stor allvar, han snackar skit som bara den.

:slight_smile:

Ah m’n ock Zeeuws praete kunne, da’s natuurl’k prahtig, eh?

2 likes

Ik hou het wel bij ABN zoals op school geleerd :slight_smile:

I dare you to translate that to dutch.:sunglasses:

even goed quoten :wink: