Zeitflugel

marcel1210 Schreef:

en de eerste problemen doen zich voor… Het
horloge loopt te snel, dat is opzich niet zo’n
probleem maar als ik hem draag loopt ie veel
sneller dan dat hij gewoon stilligt, ik heb
gemaild, zal mij benieuwen… nu komt het aan op
de aftersales…:wink:

Dit is volgens mij vrij normaal, een horloge moet eerst wat “inlopen” en na verloop van tijd wordt de afwijking wat stabieler.

Nog even doordragen dus en dan pas kan je echt een oordeel vellen of hij (veel) te snel loopt. Daarnaast is een mechanisch horloge natuurlijk nooit écht heel secuur, dus een kleine afwijking lijkt mij toelaatbaar.

Ze zijn met het omrekenen van meters naar feet wel accurater, nl 984ft

klopt dat echt van dat inlopen? Ik kan me het van mijn andere niet herinneren maar toen heb ik er ook minder opgelet. ik moet er wel bij vermelden dat het niet om seconden gaat maar om minuten…

marcel1210 Schreef:

klopt dat echt van dat inlopen? Ik kan me het van
mijn andere niet herinneren maar toen heb ik er
ook minder opgelet. ik moet er wel bij vermelden
dat het niet om seconden gaat maar om minuten…

Als het om minuten gaat is het inderdaad toch wel wat vervelender. Je zou de verkoper het voorval kunnen mailen zodat hij ook op de hoogte is. En verder gewoon nog even afwachten hoe het horloge zich gedraagt na enkele weken dragen, anders inderdaad gewoon even terugsturen.

Succes! :slight_smile:

ik heb de leverancier op de hoogte gebracht ook hij geeft aan dat hij terug gestuurd kan worden…

Morgen ga ik hem opsturen naar de fabrikant. Deze zal het uurwerk opnieuw gaan afstellen. Ik hoop alleen dat ik hem voor mijn vakantie terug heb.:S

vandaag het horloge weer terug ontvangen het uurwerk is vervangen door een nieuwe nu afwachten hoe die loopt ik ga ervanuit dat het goed is…andersX(

beste marcel1210
ook ik heb een zeitvlugel diver aangeschaft bij aankomst getest en het horloge liep
goed plus minus 15 seconden per dag in de min
maar helaas na het lopen in de regen bleek dit duikershorloge zo lek als een mandje te zijn,en dat notabene voor een duikershorloge
horloge opgestuurt op 1 september 2009 naar zetvlugel duitsland
maar tot heden nog niks vernomen zelfs geen email van aankomt
mijn vraag is hoe is dat bij jouw verlopen precies en loopt het horloge nu goed

gr ron1

Beste Ron,

Als officieel dealer van Zeitflügel zullen wij direct informeren bij de fabriek naar de status van uw horloge. Wij zullen u persoonlijk informeren wanneer wij meer informatie hebben verkregen.

Met vriendelijke groet,

BensonTrade

BensonTrade Schreef:

Beste Ron,

Als officieel dealer van Zeitflügel zullen wij
direct informeren bij de fabriek naar de status
van uw horloge. Wij zullen u persoonlijk
informeren wanneer wij meer informatie hebben
verkregen.

Met vriendelijke groet,

BensonTrade

Nette reply. (tu)

@ Marcel. Ben benieuwd of ie nu “goed” loopt. Een paar minuten per dag is te veel.
Persoonlijk vind ik te langzaam lopen niet kunnen. En hij mag niet sneller dan 5 minuten per maand gaan. Liefst 2 minnutjes per maand sneller, dan weet ik dat ik in ieder geval niet te laat ergens aankom :slight_smile:

Update Zeitvlugel diver black

Zeitvlugel diver black weer ontvangen uit Duitsland
horloge is op nieuw afgesteld uurwerk vernieuwd en op waterdichtheid getest
horloge loopt nu 20 a 25 sec in de plus per dag wat goed te noemen is
mijn vroegere Oris had deze waarde ook
waterdichtheid is ook prima in orde
maar toch is de lol is er voor mij af betreffende dit horloge
horlogemaker heeft wat kleine krasjes op de deksel gemaakt
is natuurlijk niet zichtbaar tijdens het dragen maar voor mij geeft het een bepaalde irritatie (niet nieuw meer)
daarom is het horloge nu te koop nauwelijks gedragen met papieren doos internationale zeitvlugel garantie
gekocht bij Bensontrade op 08-06-2009 3 jaar garantie op papier
dus nu te koop voor 169 euro vaste prijs en uitsluitend af te halen
service van Bensontrade was trouwens goed te noemen.

20 a 25 seconde per dag is niet echt goed te noemen hoor

Tom Koerts Schreef:

20 a 25 seconde per dag is niet echt goed te
noemen hoor

En beschadigingen op de achterkant ook niet. Wat een drama. Voor dat geld had je zoveel beters kunnen kopen.:frowning:

beste horloge liefhebbers

een mechanisch horloge heeft een bepaalde tolerantie
dit heeft te maken met kwaliteit caliber afstelling/beweging/temperatuur/enz
Oris geeft aan dat min 5 tot plus 20 in hun marge valt
uitgaande van een 2824-2 Zwitsers eta uurwerk
Zeitvlugel gebruikt in de diver een chinees gekloonde 2824-2 en past deze zo gezegd aan
de Zwitserse eta 2824-2 kent 4 uitvoeringen van economique 16-18 sec,standard 12-16 elaboree 8-12 top/chronometer 5 of minder dit zijn puur plus en min getallen en kunnen onderling en per merk nog verschillen en worden aangepast bv caliber 17 breitling is eta 2824-2 standard maar door hun aangepast
deze eta’s zijn natuurlijk wel duurder inkoop dan een Chinese kloon
en dan is 20 seconde plus geen slechte waarde maar ik ben er mee eens dat er meer uit te halen valt
door globalisering is trouwens het Zwitserse eta ook niet zo Zwitsers meer
vele onderdelen worden voor eta calibers geleverd door jawel Chinese leveranciers ook kasten,deksels enz worden driftig door Zwitsers geïmporteerd
sea gull (chinees)levert bv de st16 aan claro semag en deze print er lekker swiss made in fossil gebruikt de cl-800 ook een Chinese kloon made in Zwitserland
breitling heeft zelfs een serie van de markt moeten halen toen bleek dat ze Chinese calibers gebruikte dit was ontdekt door een caliber test site
inclusief foto’s als bewijs.
zeitvlugel is een in Duitsland geassembleerd horloge
met veel al Chinese onderdelen inc cloon caliber 2824-2
rvs/band word in Duitsland gemaakt
en daar is trouwens niets mis mee de kwaliteits prijs verhouding is uitstekend
in de toekomst zal ook de chinese horloge industrie vaste grond gaan krijgen
in het duurdere segment surf een naar seagullwatch.eu niks mis mee toch
ook voor de Zwitserse horloge liefhebber veranderd de wereld

Gr
Ron1

dcf tijd signaal weer eens gesynchroniseerd met de Zeitvlugel diver
verschil is opgelopen tot 36 sec in de plus per dag
dat is natuurlijk te veel
ook na nadere inspectie van de wijzerplaat met aanduiders zijn er condens vlekken zichtbaar
de eerste reparatie betrof lekkage
in mijn brief heb ik aangegeven aan de heren Zeitvlugel dat de test was uitgevoerd onder de kraan met uiteraard de kroon gesloten.
als Zeitvlugel de moeite had genomen de zelfde test te doen(of druk test)
dan hadden ze kunnen constateren dat met kroon gesloten het horloge
een ernstige lekkage vertoonde
nu werd mij medegedeeld door de fabrikant dat ik zelf wel de kroon had open laten staan.
horloge in nieuwstaat opgezonden horloge bekrast teruggekregen ,wijzerplaat niet vernieuwd,loopt nog steeds niet goed
en als extraatje word ik nog als leugenaar weggezet bedankt Zeitvlugel
misschien kan de eigenaar Leo Echtermeyer meer tijd besteden aan de eindcontrole van zijn uurwerken(reparatie) dan aan zijn door mijn gesponsorde hobby zweef vliegtuigen
aanstaande maandag zal ik de Zeitvlugel diver wederom opsturen
in mijn vorige post had ik hem nog tekoop aangeboden maar in deze staat verkoop ik niks zeker niet aan een liefhebber
draag momenteel deze week een vintage olma uit 1954 incabloc
heeft 35 jaar geen service gehad en loopt op 9 seconden nauwkeurig per dag
toen was geluk nog heel gewoon

tot de volgende post

Ron1

Ik heb hem nu een jaar gedragen plus 2 vakanties meegezwommen en hij is wat mij betreft perfekt?
Hoe zit het met die van jou ron1?

ff een plaatje cadeau zetten

http://www.freebits.nl/view.php?filename=17220140228_150858.jpg][img]http://www.freebits.nl/images/17220140228_150858.jpg[/img

loopt trouwens perfect, geen problemen tot nog toe
zoals hieronder kennelijk wel