Zeldzame Omega Cal. 321

Al enige tijd in bezit, maar voorheen nog niet geplaatst op dit forum volgens mij. Misschien wel de favoriet in mijn collectie.

De iconische Speedmaster was niet de enige Omega chronograaf die in de jaren zestig werd gemaakt met dit hoogwaardige handmatig opgewonden uurwerk. Het werd ook gebruikt in de veel minder gebruikelijke - je zou zelfs kunnen zeggen zeldzame - Seamaster chronografen uit hetzelfde tijdperk.

De Seamaster-lijn was destijds het meer stijlvolle alternatief, het ging echter meer om het uiterlijk dan om de technische mogelijkheden. Maar met de toevoeging van het kaliber 321 was het niet minder bekwaam als tijdmeter.

Wat het uiterlijk betreft? Oordeel zelf :wink:

47 likes

Of misschien toch deze? :thinking: Moeilijke keuze!

17 likes

Deze dan?

20 likes

Je urenteller slipt. :upside_down_face:

Heb een buurman met precies dit horloge, zij het in wat meer uitgewoonde staat. Heb hem een adresje in de kop van NH gegeven waar-ie heel tevreden over was. Zelf het horloge onder de neus gehad en besloot toen er niet aan te beginnen. :sweat_smile:

2 likes

Klopt, de De Ville heeft inmiddels een service gehad en is daarbij opgelost. De Seamaster is de volgende aan de beurt :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Mooi ding!

Hoort deze geen tritium te hebben? Zie niks op de plaat en wijzers, maar wel een T aanduiding

1 like

Beter kijken/aanklikken. Duidelijk zichtbaar :slight_smile:

O wacht, die eerste - tja, de wijzers wellicht nog wel. :thinking:

1 like

Ja vervelend! Bekend euvel met die 321’s volgens mij. Hopelijk wil Ferrie het nog eens maken.

1 like

Jaa precies dit liet de twijfel ontstaan

1 like

Zou niet zoveel kwaad kunnen volgens de horlogemaker, vandaar niet dringend. Zolang ze meeloopt brengt het geen schade met zich mee. Bekend probleem inderdaad :woozy_face:

1 like

Zijn er nogmeer leden met dit soort exemplaar? Wel benieuwd naar!

1 like

Volgens mij wel, maar kan er zo even niet op komen.

Plaatje voor de sfeer?

5 likes

Ik doe mee!

4 likes