Zeldzame Patek geveild

Tja, of je hem mooi vindt is een kwestie van smaak…
Maar in ieder geval had je er meer dan 5,3 miljoen euro voor moeten bieden op een recente veiling, om hem je eigendom te mogen noemen.

Uit het Ad van vandaag:
"Zeldzaam horloge geveild voor 5,3 miljoen euro

In Hongkong is een zeldzaam horloge van de Zwitserse horlogeproducent Patek Philippe geveild voor 5,3 miljoen euro. Nooit eerder werd op een onlineveiling zoveel betaald voor een uurwerk.

Het gaat om de Patek Philippe ‘Sky Moon Tourbillon’, met een blauwe handgemaakte emaillen wijzerplaat en een witgouden horlogekast. De veiling vond vorige week plaats door veilinghuis Christie’s.

Het uurwerk werd oorspronkelijk in Genève verkocht en wordt beschouwd als een van de meest ingewikkelde ooit gemaakt.

Luxehorloges doen het erg goed op veilingen. Verzamelaars en beleggers zijn bereid enorme bedragen neer te tellen voor bijzondere exemplaren."

4 likes

Ik wacht wel op de swatchtek versie à 260€

10 likes

Witgouden Patek. :heart_eyes:

Mooi vind ik hem wel maar zeker geen 5.3m waard imo. Maar je ziet dat er genoeg leipos zijn in de wereld.

1 like

Ik vind het een wanstaltig ding. Heb wel mooiere Pateks gezien.

2 likes

Ja ik werd op het laatste moment overboden. Balen man.

2 likes

:thinking:

:ok_hand:

2 likes

Lekker man heel bescheiden

2 likes

Lelijke pauperklok.

Terwijl PP zoveel moois maakte:

Allemaal van internet en allemaal goedkoper dan die Sky Moon tourbi.

3 likes

Gelukkig is Cambodja een erg rijk land waar alle inwoners het super goed hebben en totaal geen armoede is.

Deze minister verdient zo een mooie waardevolle Patek, die man is zo eerlijk en niet corrupt.

9 likes

Het horloge is uit 2015. Nu vind ik hem nogal barok, maar dat is geen reden om hem in het “Vintage Horlogeforum” te zetten :wink:

De ultieme eind-klatser, lekker man.

Prachtig! Zou hem graag om de pols hebben :star_struck:

Het werd gekocht in 2015 maar het model is uit 2013. Maar je hebt gelijk, dat is op zich geen reden om het vintage te noemen. Dat was meer vanwege het oubollige uiterlijk…
Ik zal het verplaatsen naar Algemeen.

1 like

Wat een onvoorstelbaar lelijk ding! Wat een verspilling! Wat een decadentie!
image
Wat een proleet!

1 like

laat dit vooral zeldzaam blijven, wat een wanstaltig ding

1 like

Daar zorgt de prijs wel voor :joy: