Zeldzame Pontiac Moonphase

Goedemiddag horloge liefhebbers,

Ik heb sindskort een prachtige Pontiac Moonphase gekocht.
Het enige is ik krijg niks gevonden op het internet van dit model.
Ik heb de orginele doos en rekening erbij en er is in 1990 5860 gulden betaald voor dit horloge wat er op staat.

Ik wist geen eens dat Pontiac zulke dure types had.

Kan iemand mij helpen naar meer informatie over dit model.
Het gene wat op de rekening staat is horloge nr.7263

7 likes

5860 gulden of zimbabwaanse dollars? :upside_down_face::exploding_head:

1 like

Genk=Belgie=franc??

3 likes

Dat klopt alleen een Belgische frank hoort eigenlijk BEF te zijn en geen F

Dat lijkt me een logischere verklaring. Een pontiac quartz zou nooit zoveel kosten.

Van voor mijn tijd maar gulden was toch ook meestal FL en niet F?

Kan ik me idd ook niet voorstellen.

5.895,- Belgische Francs = € 146,13 :+1:

Dit is toch een kwarts chrono neem ik aan?

6 likes

Klopt als een tiet. Belgische Frank werd ook als Frank aangegeven.

1 like

Maar even het geld weg gelaten wat eigenlijk er niet toe doet hij ziet er prachtig uit en is als nieuw. Weet iemand misschien welk model dit is of wat meer informatie

Het is geen chrono. Het is een kalender uurwerk :wink: Maar inderdaad klinkt dat als een normaler prijsje.

1 like

Ah, je hebt gelijk. Ik zag subdials en schreef meteen chrono.

1 like

Staat er iets op de achterkant? Zo ja, maak ff een fotootje als je wil.

Er staat niks op de achterzijde

Ik zie dat het typenummer zelfs op de wijzerplaat staat, maar ook die geeft nul resultaten als ik erop zoek.

Zag hem al een poos staan maar verkoper is een beetje onvriendelijk dus dan sla ik gelijk over.

Owwww gelukkig heeft hij tegen mij gewoon normaal gedaan

Excuses, die heeft hem nog gewoon te koop staan. als je dus nog een exemplaar wilt zien dan staat er een te koop op MP, naam adv seiko.junghans meister, pontial, briel, tissot enz

uh, die kwam wel even binnen :joy::joy::joy: ben blijkbaar oud aan het worden :grimacing:

Ik denk dat je in 1990 voor ongeveer zo’n 2500 tot 3000 gulden een Omega kon kopen (Speedmaster en zelfs Constellations)…

Een doordeweekse modale arbeider of (lagere) bediende bracht toen ongeveer zo’n 2000 tot 3000 gulden per maand mee naar huis…

Pontiac heeft echt nooit zo’n dure horloges gemaakt, dus reken maar dat de prijs in oude Belgische Franken was… en bijna 6000 fr. (€ 150) was toen al een zeer duur Pontiac horloge, gewone modellen kosten toen eerder zo’n 3000 fr (€ 75) en die werden toen aanzien als gewone degelijke horloges (in de jaren 90 werden Pontiac horloges eerder als iets minder modern aanzien wat tot het bijna verdwijnen van het merk heeft geleid).

2 likes