Zelf een horloge maken

Hallo,

Ik heb het idee om zelf een horloge te maken, hiervoor wil ik graag een compleet uurwerk kopen.
Heeft er iemand een idee waar ik deze vandaan kan halen? Op het internet krijg ik niet echt iets goed gevonden.

Alvast bedankt!

Ligt er aan wat je wilt.
Wil je goedkoop dan zijn er genoeg Chinese uurwerken voor weinig.
Hier in het verkoopgedeeltw staan, als ik het goed heb, ook een aantal nieuwe losse uurwerken te koop.
Staat er op ebay ook niets te koop ?

Zoeken op watch movement

Danku voor de reactie.

Ik zie vooral tweedehandse uurwerken te koop staan. ik zoek eigenlijk een webshop met nieuwe uurwerken, waarvan ik er ook meerdere kan bestellen.

Ik ben nog niet zo thuis in deze wereld.

quartz of mechanische uurwerken ?

( nieuwe quartz weet ik n.l. genoeg te krijgen )

ETA-uurwerken worden wel aangeboden op eBay; je betaalt wel de hoofdprijs, want het extreme protectionisme van de Swatch-group heeft er toe geleid dat normale stervelingen geen uurwerken meer van ze mogen kopen. Niet via de officiele kanalen althans…

Maar verder, eBay is your friend. Je moet een beetje feeling krijgen met het gebruiken van de juiste zoektermen.

Het idee is om zelf een horloge te maken (de buitenkant) Het lijkt me het gemakkelijkste om te starten met een quartz.

Hoppa … Ronda / Miyota / Seiko / en wat obscuur spul
van een paar euro tot enkele tientjes ps.

http://www.excellentwebshop.nl/uurwerken_cid2088.html?page=1

grt. Gerard

Dankjewel voor alle snelle reacties!

Ik heb je een pb gestuurd. Misschien dat je er wat mee kan. Gr

Ik snap de vraag niet goed? enfin mijn brains gaan ook niet meer zo goed
Je bent een nieuw lid, dus welkom eerst
Je wilt zelf horloge maken maar zoekt bestaande horloges?? leg even meer uit
gr roel

nog makkelijker is een stelletje minimalistische horloges te kopen
en dan zelf wijzerplaten te maken en wijzers te modificeren.
er is best veel quartz spul te koop dat weinig kost, maar waar je met enige moeite wat aparts van kunt maken, zeker als je er ook nog wat leuke venstertjes
van saffier of gebold glas in kunt zetten… handgemaakt bandje erop en klaar ben je.

ALI dat is iets om te zoeken

Ik heb nog wat op internet zitten rondzoeken, maar niks interessants gevonden.

Het idee is om zelf een horloge van hout te maken, maar omdat ik bijna geen verstand heb van uurwerken wil ik graag het uurwerk inclusief wijzers en eventueel wijzerplaat compleet bestellen. Zodat ik hier zelf geen werk mee heb.

Dus ik zoek een site waar ik een uurwerk inclusief wijzer en wijzerplaat kan bestellen.