Zelf een horlogekast maken

Juist ja… :stuck_out_tongue:

Leuk nog een bouwer !
Mooi om te zien !

1 like

Bedankt voor de duidelijkheid!

Goed punt ik zal er nog even naar kijken.

Heb je ook bewerkingen aan de achterkant van deze kast gedaan?

Smullen!!!
Nog een creatieve geest op dit forum die het tempo er goed in lijkt te hebben.:innocent:

1 like

Hopelijk net zo voorzien van foto’s met ontwerp en productiestappen als de rest!

1 like

Ik ga mijn best doen.

Waarom?? (ik ben niet gehinderd door enige vorm van cnc kennis)

Hoe ga je de bevestiging van de movement doen?

Als je bewerkingen wil doen aan de achterkant van het werkstuk ben je op een normale cnc freesbank (met drie bewegende assen) het nulpunt kwijt, je moet het onderdeel uit de klem halen en omdraaien en opnieuw nullen.
Bij het opnieuw nullen raak je altijd wat nauwkeurigheid kwijt er is dus een kans dat de contouren aan de achterkant niet matchen met de contouren aan de voorkant.
Natuurlijk zijn hier een hoop oplossingen voor maar hier heb ik weinig ervaring mee.

1 like

Even een update, ik heb na een hoop slimme opmerkingen van forumleden wat aanpassingen gedaan aan het ontwerp.
De kast is wat hoger geworden omdat ik inderdaad geen rekening had gehouden met de hoge wijzers.

Over het ontwerp van de de wijzerplaat ben ik nog aan het twijfelen, ik vraag me af of het koper in het echt mooi is.

Hier zit ik nog over na te denken, tips zijn welkom.

1 like

De dial kan je toch later weer doen, het is een deel die geen invloed op de kast heeft.
:wink:
Voor de bevestiting moet je de maten van de beweging hebben en kijken hoe de technische data sheet stelt dat bevestiging te doen.
Hier dowloaden : http://docplayer.org/21236861-Eta-6497-2-6498-2-fabrikanten-information-specifications-techniques-technische-spezifikationen-technical-specifications.html