Zelf een "uurwerk" in elkaar zetten met onderdelen

Om horloges beter te begrijpen hoe het werkt, wil ik door middel van een kit er één namaken.
Op dit moment zijn we op school (ik ben een docent) ook onderdelen aan het uitprinten voor een 3d uurwerk (dankzij een tip wat hier voorbij kwam, nogmaals bedankt).
Dit duurt best lang (dagen!!) voordat wij alle onderdelen klaar hebben. Daarna moet je alles nog glad schuren voordat je het in elkaar kan zetten.

Toevallig zag ik vandaag nog iets op het internet wat interessant is. (vooral voor mij :wink: )
Nu is mijn vraag of er personen zijn die al eerder besteld hebben en wat de ervaring hiervan is.
Je kan de volgende onderdelen bestellen en als het goed is, heb je daarna een “uurwerk”.
Link
En hieronder het plaatje

Alvast bedankt voor de reacties!

1 like

Volgens mij zijn het alleen maar een hoop (je) horloge onderdelen waar je geen uurwerk van kan maken. Dit soort slooponderdelen worden verkocht voor zgn steampunk projecten. Grote kans dat het een aantal onderdelen van verschillende uurwerken zijn.

1 like

Het kan aan mij liggen hoor, misschien doordat ik de Amazon pagina op mijn telefoon bekijk, maar als ik de advertentie bekijk staat er vooral dat je 50 gram onderdelen koopt, met ‘most parts you will find in a normaal watch’, en geen complete set. Of lees ik ergens overheen?

Edit: wat Scudo hierboven dus al zegt.

Ik heb hetzelfde gevoel als jullie. Maarrrrr als ik hier kijk : http://m.banggood.com/index.php?com=review&t=showReviews&type=text&topic_id=64905
Dan krijg ik het gevoel dat dit wel compleet is.
Het komt vooral door de naam (steampunck) dat ik twijfel…
Vandaar mijn vraag of er iemand hier ervaring mee heeft

Of iets soortgelijk

Ik denk dat je beter op de vlooienmarkt een oud klokkie kan kopen voor enkele euri. Dan kun je die eerst op je gemak uit elkaar trekken (maak foto’s!!!) en dan kun je het daarna weer in elkaar gaan zetten. Lijkt me een beter verhaal dan dit :grin: